Och 40 år sen Herreys vann.Alltså vid nästa års final i Sverige är det 50 år sedan ABBA och Sverige vann för första gången. Tänk om ABBA kunde uppträda me d Waterloo! Hur häftigt hade inte det varit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och 40 år sen Herreys vann.Alltså vid nästa års final i Sverige är det 50 år sedan ABBA och Sverige vann för första gången. Tänk om ABBA kunde uppträda me d Waterloo! Hur häftigt hade inte det varit!
Ledsam historia det här, publiken på plats verkade också avgjort se Finland som sin sanna vinnare.
Bukar liksom inte bli investerad i ESC annars, så jag har liksom inte känt den här känslan förut alls.Det är alltid lite bittert när tittarnas/publikens favorit inte får vinna.
Det drar ut mer o mer på tiden känns det somJag tyckte inte alls om Finlands bidrag och förstår inte vad alla andra ser i det, så jag är väldigt lättad över att Sverige tog hem det trots allt
Men gud vad sent det blev! Och då befinner jag mig ändå i UK, en timme efter er andra. Eller har det alltid slutat såhär sent, är det bara jag som blivit gammal?
Tyskland, sist av både jury och totalt, ingen tycker som mig
Jag tyckte inte alls om Finlands bidrag och förstår inte vad alla andra ser i det, så jag är väldigt lättad över att Sverige tog hem det trots allt
Men gud vad sent det blev! Och då befinner jag mig ändå i UK, en timme efter er andra. Eller har det alltid slutat såhär sent, är det bara jag som blivit gammal?
Jag somnar nästan här hemma...
Ja, där har vi detBra att Loreen vann, för Finland var verkligen ett märkligt bidrag... Men om det är den stilen folk gillar kanske vi ska satsa på Markolioo nästa år? Han rappar och kan ju dessutom sjunga på finska, så saken är biff.... Han är nog inte rädd för att klä sig lite galet heller...
Haha jaa det hade varit episkt!Bra att Loreen vann, för Finland var verkligen ett märkligt bidrag... Men om det är den stilen folk gillar kanske vi ska satsa på Markolioo nästa år? Han rappar och kan ju dessutom sjunga på finska, så saken är biff.... Han är nog inte rädd för att klä sig lite galet heller...
Hoppas att jurysystemet ses över. Juryrösterna ska inte avgöra vem som vinner tycker jag.Tittarrösterna gav Finland 18 tolvor (alltså från 18 länder, inklusive Sverige).
Sverige fick ingen tolva av tittarrösterna i något land - däremot fick vi 1-10 poäng från alla, utom från Finland (vars jury ju dock gav 12). Israel verkar ha fått ett par "dubbeltolvor" också men annars mager överensstämmelse mellan jury och tittarröster om favoriterna.