Jag ska såklart se så mycket som möjligt. Inleder med ledigt en vecka, tre nätter jobb = förhoppningsvis möjligt att se ifatt dagens matcher och sen fyra dygn ledigt :D

Jag ska också försöka hänga med så gott jag kan. Får skippa matcherna som går på TV4 dock, är för snål för att skaffa plus bara för EM.

Än så länge så har det inte varit några större överraskningen. Bra att Schweiz slog Ungern. Unnade Skottland ett bättre öde. Gillar ju också Tartan Army skarpt. Får se hur fansen till deras grannar till söder kommer uppträda.

Jag såg gårdagens bedrövliga öppningsmatch på puben, det var inte så muntert :p Ingen hade väl egentligen väntat sig att det skulle gå särskilt bra för lilla Skottland, men lite bättre än sådär hade det väl kunnat få bli i alla fall? Det är liksom lite skillnad på förlust och förnedring... Ja ja, vi får väl se om de kommer igen nästa gång (egentligen tvivlar jag starkt på det, men känner att jag måste visa lite solidaritet med det enda av mina två länder som lyckats kvala ;))!

Idag lyckades jag se både Spanien-Kroatien och Albanien-Italien. Tyckte lite synd om kroaterna, kändes som att de förtjänade åtminstone ett mål, medan Italien-Albanien kändes som en mer självklar match (om än tråkig).

Om någon vill titta på matcherna i efterhand, PM för en länk. Engelska kommentatorer.

Kom igen Skottland!

Scotland%20flag-XXL-anim.gif

1. Är löjligt lycklig över att Tyskland verkar vara på väg tillbaka till nivån de ska ha efter ett gäng minst sagt tveksamma år.

2. Fnissade lite över skotten de intervjuade inför matchen som precis var. Som trodde på oavgjort om han tippade med huvudet men om han tippade med hjärtat så trodde han på 5-0 till Skottland, och så avslutade han med ”sorry”. Hade kanske behövts ett förtydligande där om att reportern var från svensk TV, inte schweizisk. :D

Pinsamt med alla planstormningar i Turkiet - portugalmatchen. Lite mer engagemang i säkerheten kan man faktiskt önska.

Dessutom oacceptabelt att Ronaldo gick med på att ta en selfie med en av planstormarna. Oavsett ålder är det oacceptabelt. Förhoppningsvis blir det för samtliga livstids avstängning.
Arrangörerna ska dessutom skämmas.

Dessutom oacceptabelt att Ronaldo gick med på att ta en selfie med en av planstormarna. Oavsett ålder är det oacceptabelt. Förhoppningsvis blir det för samtliga livstids avstängning.
Arrangörerna ska dessutom skämmas.
Men verkligen. Jag hade skämts ihjäl om det var min unge men nånting säger mig att det fanns en hetsande förälder med i bilden som ville få in ubgen på plan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Tillbaka