Ett tecken? *avreageringstråd*

Yrja

Trådstartare
För ett tag sen letade jag bland omplaceringshundar och hittade en som jag bara föll pladask för. Skrev en intressenmälan mest för att jag så gärna ville och så hakade datorn upp sig innan jag var helt klar varpå jag struntade i det hela - jag skickade den alltså inte. Med närmare eftertanke kände sambon att det skulle bli mkt med 2 hundar på jobbet också så vi bestämde oss för att inte göra någon ny anmälan.

Men så idag hade jag ett missat samtal och ett telefonmeddelande. De undrade om jag var intresserad av hunden. :eek: Jag som inte ens skickat anmälan, jag hade inte ens fyllt i alla fält än. Av ngn anledning måste den ha gått iväg ändå.

Åh, jag vill så gärna. Det var ingen problemhund eller liknande utan lämnades av en familj som inte ville ha den längre. Säg att det är ett tecken! Sambon tycker tydligen inte alls så. Han tycker bara att det blir trångt i bilen och mer att hålla reda på på jobbet, risker att de inte går ihop, att den ska vara för krävande att ha med sig, osv. Dumma, dumma sambo! :(

Sv: Ett tecken? *avreageringstråd*

Men tänk om de går ihop! Om de trivs jättebra tillsammans och har det mysigt i bilen, umgås med varandra på jobbet och inte är så beroende av husses+mattes sällskap.
Kan ni inte få ha hunden på prov eller iallafall ta mer er hund och åka och titta?

Åh, va snäll du är. :D Tack för uppmuntran.
Problemet är att denna hund finns på Irland, men omplaceras av en svensk förening om man säger. Så antagligen måste vi då åka dit -> sambon gnäller. Dessutom vet jag ej hur det är med karantän osv. Ska den då sitta 1 månad innan den får komma till ett riktigt hem? Usch.. :( Jag skulle vilja ringa och fråga men vet inte om jag bara slösar deras tid... Jag vill verkligen inte ta en omplaceringshund som säkert redan haft det lite hattit sista tiden, om jag inte är säker på att jag har sambons fulla stöd heller. :/ Hur gör man för att få sin karl lika entusiastisk??

Ännu ett tecken!
Gick in på deras hemsida och råkade (jag trodde jag var inne på "inte omplacerade") komma in på redan omplacerade hundar. Den första jag får syn på är nästan identisk med den jag hade svarat på och i texten står det. "Är med mig på jobbet om dagarna och ligger lydigt och lugnt i bilen utan problem." Hur många människor (detta var dessutom en kvinna) har ett sånt jobb så att de kan ha hunden precis så som min sambo har vår hund?

Nä det måste vara ett tecken, eller hur?? :D
Det står dessutom på den hunden jag vill ta hem att den går väldigt bra ihop med andra hundar.
Jag vet jag beter mig som en barnunge, men jag fastnade verkligen för denna..

Mitt argument för att vi skulle skaffa ytterligare en hund va:

Har man en hund kan man lika gärna ha två..

Det bet iaf på min sambo, han va lite skeptisk han oxå.. Men det gick över ganska fort..

"Men älskling vi kan väl åka o titta iaf" brukar oxå vara effektivt.

Det är ingen karantän från Irland och Storbritannien.

Hunden behöver alltså bara en ID-märkning, pass för sällskapsdjur, åka via direktflyg eller båt, samt anmälas i tullen. Allt detta brukar föreingarna ta hand om för det mesta.

Åh, va snäll du är. :D Tack för uppmuntran.
Problemet är att denna hund finns på Irland, men omplaceras av en svensk förening om man säger. Så antagligen måste vi då åka dit -> sambon gnäller. Dessutom vet jag ej hur det är med karantän osv. Ska den då sitta 1 månad innan den får komma till ett riktigt hem? Usch.. :( Jag skulle vilja ringa och fråga men vet inte om jag bara slösar deras tid... Jag vill verkligen inte ta en omplaceringshund som säkert redan haft det lite hattit sista tiden, om jag inte är säker på att jag har sambons fulla stöd heller. :/ Hur gör man för att få sin karl lika entusiastisk??

Ännu ett tecken!
Gick in på deras hemsida och råkade (jag trodde jag var inne på "inte omplacerade") komma in på redan omplacerade hundar. Den första jag får syn på är nästan identisk med den jag hade svarat på och i texten står det. "Är med mig på jobbet om dagarna och ligger lydigt och lugnt i bilen utan problem." Hur många människor (detta var dessutom en kvinna) har ett sånt jobb så att de kan ha hunden precis så som min sambo har vår hund?

Nä det måste vara ett tecken, eller hur?? :D
Det står dessutom på den hunden jag vill ta hem att den går väldigt bra ihop med andra hundar.
Jag vet jag beter mig som en barnunge, men jag fastnade verkligen för denna..

Jag har en hund som kommit från Irland via en förening. Om du vill ha detaljer om hur det kan gå till kan du PM:a mig, så berättar jag!

*fnissar lite*

Det är tvärtom hemma hos oss, vi ska precis till att skaffa oss en liten puppy och sambon frågar - Ja men är det så jobbigt med två då? Vi kanske kan skaffa två på en gång ..

Jag skrattade halvt hysteriskt till en början och flinade sedan...

Jag tror min sambo har glömt hur jobbiga valpar kan vara ;) Det kommer han bli varse om .. hehe

En liten uppdatering.. :angel:

Efter ett samtal med sambon där jag tog hjälp av mina absolut bästa manipulationsegenskaper fick jag sambon att nästan gå med på det. Efter som att jag inte visste om det var för att han tröttnade på mitt tjat och gav upp eller för att han ärligt blev övertygad så avbröt jag honom dock och sa att han skulle fundera på saken. :o Jag vill som sagt att han är med på det till 100% för det är han som kommer att ha med hunden till jobbet om dagarna osv.

Nu är det jag som blir skeptisk.. tänk om det är en dålig ide trotts allt?? :crazy:

Problemet är att min sambo har hunden med sig på jobbet - sittande i öppen baklucka, helt lös. Det blir trångt i bilen tycker han, om det regnar behöver han kunna stänga in dem - går det med två "stora" hundar? Han ska skaffa ny bil - ej kombi - i vilken han ska göra plats för hunden i skuffen och baksätet (vika ner ryggstöden)..

Sen är det ju så bekvämt med vår vovvsing som kan vara lös överallt, är bra med allt och alla, går att lita på jämt och älskad av alla. Han är väl rädd att hund nr 2 inte ska fungera så bra, göra att han inte kan ha med hundarna osv. Hm.. Man kan inte ha såna här hundar på prov heller gissar jag. :(

Är det från hundar utan hem(har för mig det heter så)?

Känner två hundar därifrån och de har verkligen ett toppentemperament. En av de här två hundarna fick de ha på prov innan köpet bestämdes.

Tecken nr 3.
Är detta ett väldigt vanligt hundhem eller är det meningen att 2 st skribenter här nämner just det hundhemmet? :D

Du är en pärla. :love: Säkert är det olika beroende på vad hunden varit med om. Men jag ska ringa och fråga.

Berätta gärna om hundarna. Den som fick vara på prov, kom den från Irland direkt? Hade den haft det jobbigt tidigare?

Tyvärr...

Jourhusse hade bestämt sig för att själv ta hunden. :cry: Åh så besviken jag är. Det var verkligen den jag ville ha. Tipsades om 2 6-månaders som fanns i Sverige men jag vet inte.. :( Suck, mitt hjärta är krossat.

Vilken förnuftig sambo du har :D

*visar..: Har tre jämngamla valpar här hemma en är 7 månader och 2 st är 8 månader gamla :angel:

Förnuftig eller korkad ? :D

Jag har sagt att han får dra det längsta strået när valpen är liten och ska ut stup i ett ( lite beroende på vart vi bor )

Mina knän och rygg orkar inte med allt för många vändor i trappen :crazy:

Men han lovar dyrt och heligt :D

Hehehe :devil:

Nej vad synd att ni inte fick varandra.
Kan ju berätta ändå om hundarna. Ena hunden har jag inte frågat så mycket om så jag vet inte hur han haft det innan. Men den andra hunden som de fick ha på prov har nog inte blivit misshandlad eller så(vad de vet) men hon var väldigt mager och sjuk när hon hittades utomhus. Den kom raka vägen från Irland och de hämtade henne på flygplatsen.

Okej, tack för ditt svar. :bow:

Det var väl meningen att han skulle hamna hos ngn annan. Jag hittar en ny. Bättre att ta hand om en hund som inte har någon annanstans att ta vägen. Det är ingen brådska eg, men den hunden var verkligen vad jag hade velat ha. :love:

Hoppas att han får ett riktigt bra liv hos nya husse. Man kanske skulle börja arbeta med ngt sånt ist.. ska kika runt hur det fungerar. Ngn här som vet?

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka