Ett steg i taget (eller var det två?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite mycket nu. När jag varit och tittat på bostaden i torsdags mejlade jag ägaren med lite frågor som jag inte fick besvarade av personen som visade huset, men jag har inte fått svar. Det känns frustrerande. Jag vet inte varför det plötsligt blivit helt tyst där. Kanske jag inte var rätt hyresgäst för att jag bl.a. frågade om jag fick plantera växter på några kvadratmeter utanför huset och om jag kunde få en egen nyckel till brevlådan alternativt en egen brevlåda... Eller så var det något annat som var fel...

Det är inte så det vimlar av alternativa boenden heller. Jag funderade idag på om jag skulle köpa mig en kolonilott att bo på under sommaren. Haken är att man inte får bo permanent där och det kommer ju en vinter också. Så den idén faller där.

Jag börjar känna mig riktigt knepig för samtidigt vill jag inte lämna trädgården här. Det finns så många projekt som jag skulle vilja göra klart. Överreagerar jag som vill flytta från sambon? Men samtidigt är det så många grejer som staplats på varandra att jag känner att det är nog. Vi drar inte jämt helt enkelt.

Jag har i alla fall fått iväg ett mejl idag till gubben som sköter min bokföring för hemsidan jag driver. Hoppas att jag kan få lite feedback på mina funderingar om att anlita någon för att skriva artiklarna till hemsidan. Eftersom jag är egenanställd så får han fungera som mentor också.

Idag har jag också sagt upp min ena medryttarhäst. Det är helt enkelt inte värt att spendera tiden på resorna och stalltjänsten längre för att rida honom. Det kostar mer än det smakar, helt enkelt. Han är ju aldrig riktigt igång. Periodvis är det bara jag som ridit honom - en gång i veckan.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 763
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 099
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp