Ett rimligt pris på stallhyra?

H

Havregryn

Vet att det finns massor av trådar som den här, men på ridskolan ska vi nu ändra våra stallhyror då, inte de alltud går runt.

Så vad tycker ni detta ska kosta??
Fri tillgång till spån
Fri tillgång till hö
Fri tillgång till havre och mineraler
In och utsläpp vardagar
Täckes byten
Mockning vardagar
4 st utfodringar
2 kilometer från "city"
Fri tillgång tillanvändning av ridhus och paddock
Fina hagar med trästaket

Vad är ett rimligt pris, ponny/häst box/spilta

Sv: Ett rimligt pris på stallhyra?

Vad tar ni i hyra nu?
Hur stort är det "city" som ligger 2 km bort? Liten by eller stor stad?
Du skriver fri tillgång till ridhus/paddock, men jag antar att dessa används av ridskolan ibland också, hur ofta finns det plats för privatryttarna?

Ullis

Mellan 2000:- och 3500:- skulle jag tippa för det du beskriver. Skulle detta vara Sthlm så får du lägga på ytterligare tusenlappar.

Om det inte alltid går runt, då bör ni väl veta vad som i dag saknas ekonomiskt sett? Och är det från inackorderingarna eller hur mycket av övrigt är det tänkt att den intäkten i så fall skall täcka - för även det är ju funderingar som måste in i budget-tänket.

Det beror väldigt mycket på tillgång och efterfrågan i ett sånt här fall och därmed har staden stor betydelse liksom antalet ryttare som kan tänka sig att stalla hos er.

Vårt ridskolestall tar 1 800:-/mån för sina boxar och detta stallet skulle man nog kunna jämföra med ditt stall. Ligger ca 1-2 km utanför en "stad" med ca 10 000 inv.

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Hejsan! Jag har en stallkompis som står i mitt stall o i dagsläget så delar vi på alla kostnader(vi har en varsin häst som äter exakt...
2
Svar
34
· Visningar
5 032
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar