Ett riktigt BRA Schampo!

S

Skeila

Har en häst som inte har exem, men gärna kliar sig. Hon är Extremt mjällig, om du tittar in bland hennes hårstrån så är det helt Vitt!
Tror att det kan vara därför hon kliar sig, på grund av att hon har så mycket mjäll. Ryktar mycket med naturborstar och har försökt tvätta bort det med schampo.

Till sommaren (badsäsongen!) tänkte jag verkligen anstränga mig för att få bort mjällen och hennes "klåda." Hennes päls är för övrigt glanslös och matt. Vill också börja bygga upp det.

Har tidigare använt hööks- schampo. Helt utan resultat!!!

Nu vill jag hitta ett bra schampo som verkligen Fungerar!
Vilka schampon tycker ni är bra? För/nackdelar? Pris?

Sv: Ett riktigt BRA Schampo!

Jag rekommenderar Hexocil schampo. Är mot hudproblem och vad jag har hört ska det ha bra effekt. 200 ml kostar 95kr.
Finns på börjes, hööks, granngården och lite varstans (får man btw säga företagsnamn här? :crazy: )

PROB:love:
Fungerar jättebra :bow:
Runt 150-200kr
Googla på PROB så hittar du!
Finns både till häst och hund, schampo, olja, deo mm.

PROB schampo är överlägset bäst då hästen har klåda och mjäll men jag tycker att du ska köpa deras olja oxå och massera in i man och svans efter schamponering då tror jag att du får bukt på ditt problem. (det är dyrare än vanligt schampo men det är väldigt drygt och räcker länge)

Om hästen är matt i pälsen så kan du ge 1 dl majsolja i foderet det brukar ge lite finare glans och bra för magen oxå!:)

PROB låter riktigt bra!
Var finns det att köpa?

Ger lite olja i fodret, och har gjort det ett tag... Har inte börjar märka skillnad än, men det kommer kanske snart =)

Liknande trådar

Hästvård Har en New Forest som har en mjällig man, eller vad man ska säga. Det är som flagor i "hårbottnen" och en bit upp i manen. Han verkar...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: CindyLou
·
J
Hästvård Vad gör man när inget hjälper:confused: Har en nordsvensk åring som för ett par månader sedan började klia sig på halsen, sedan spred...
Svar
11
· Visningar
2 086
Senast: Prick
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·
E
Hästvård Vilket i sig är normalt, men hon gör det väldigt mycket... Så fort jag ställer henne på gången eller om hon får tillfälle i boxen (om...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka