Ett ord för hästen! Korkad???NEJ!

R

Reew

Jag är en 14 årig tjej, som står ut med alla killarna i klassen säger hästar är ett korkat dumt djur!
Jag tycker vi själva framstår väldigt korkade.. När vi slår till hästen om den bits, Kravsar hoven i marken, bockar, Vad vet jag.. Det som hästen gör ibland som vissa ryttare slår den för!?Det är svårt att förklara..
Men när vi slår till hästen för att den ska sluta med att tex Kravsar hoven i marken, gör vi det för att den ska slute upp med det, Men Funkar det? Nej, den kommer fortsätta, man måste hitta problemet, och lösa det, Därför framstår vi korkade när vi slår hästen respektlöst istället för att tänka ut problemet?!:o
Vissa förstår inte ens, och det är det som är korkat hoss oss!

Förlåt om någon här tar illa upp som kanske säger till hästen med att slå den men istället för att göra det nästa gång, HITTA PROBLEMET!
Vill du göra hästen rädd för att kravsa med hoven i marken, När den gör det tex också och du går och säger till den ger du den uppmärksamheten den vill ha!
Vänd ryggen mot den när den gör så! Om du har hund, och ska träna den med att sitta uppbunden någon stanns och när den skäller för att den vill att du ska komma, VÄND ryggen MOT hunden! Inte titta på den, Detsamma med häst, Gör den utstött när den vill ha uppmärksamhet! när den slutar räkna till 3 och sen går du fram till den och fortsätter pyssla med den !

Hoppas någon håller med mig om detta! :)
Tack för mig!:bow:

Sv: Ett ord för hästen! Korkad???NEJ!

Jag slår inte min häst, och jag är ganska säker att jag talar för den större delen av buke.

Förlåt men vilket pinsamt och rörigt inlägg! :crazy:

Varför skulle man slå hästen för att den kraffsar med hoven i marken liksom! :confused:

Och att jämföra den där hundträningen med hästars uppfostran känns ju lite sådär :grin:

Nej jag håller med de andra i tråden, läs på och LÄR dig!

Senast ändrad:

Jag har ALDRIG slått min häst. Kommer ALDRIG att göra och har ALDRIG känt behovet av att det heller. Likaså har jag aldrig ridit med spö eller sporrar på min nuvarande häst och han går som en klocka i hoppning och dressyr.

Håller med kimmis87

Bra att du har inställningen att inte slå hästen.
Vet inte vad du har för stallkompisar och om det är de som slår hästarna. Är det den gängse inställningen i ditt stall- så stå på dig.
Men utveckla gärna - lite svårt att förstå bakgrunden till inlägget.

vad har spö och sporrar med saken att göra? jag blir alltid lika förvånad över att folk likställer det med att slå hästarna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 757
Senast: Askur2017
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV