Ett Mirakel

martha

Trådstartare
...Vill jag ha.....

Min märr som skulle vara dräktig med min hingst visade sig inte vara dräktig på sent blodprov (250 dgr) :(
hon var dräktig på ul 55 dgr....mitt sto är inte det minsta stor och jag ringde då till honom som hade haft henne i flera år...hon har aldrig varit stor när hon är dräktig.....han sa också att han hafr ett sto som visade neg på sent blodprov men trots allt fölade senare.....nån som är rutinerad på såna här saker?? skall jag slänga yxskaftet isjön eller finns det hopp???

Sv: Ett Mirakel

martha.

Hopp finns det alltid, oavsett om yxskaftet åker i baljan eller inte.

Hur KÄNNS hon då?

mimus skrev:
martha.

Hopp finns det alltid, oavsett om yxskaftet åker i baljan eller inte.

Hur KÄNNS hon då?

Nja...vet inte vad jag ska säga....hon ser inte dräktig ut, spec om man jämför med min andra märr som ser ut att ha svalt en tankbil :D, men hon är lång i kroppen och det sägs att dom kan gömma fölen bättre då....och att hon inte brukar se spec dräktig ut enl den förra ägaren......jag bara hoppas så att blodprovet visade fel för jag VILL verkligen ha detta fölet...här är en bild på henne taget för nån vecka sen hon ska föla i slutet av april....

http://groups.msn.com/FinnFeaver/etoileflyer.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=436

som du ser så är det inte mycket till magge där inte.....

Hejsan hej. Mitt sto har snart gått 230 dagar och på henne kan man känna att det sparkar och har sig inne i magen vissa stunder.

/Malin

Molekyl skrev:
Hejsan hej. Mitt sto har snart gått 230 dagar och på henne kan man känna att det sparkar och har sig inne i magen vissa stunder.

/Malin

Hmm, jag kände på märren för några veckor sen nedanför revbenen...då fick jag "2 snabba" .....men det kan ju lika gärna ha varit tarmrörelser....

Det är klart att om hon haft fler föl så borde hon vara bukigare, det kan jag hålla med om, men hon HAR mage men det kan ju vara höet.

Jag menade hur din känsla är, känns det som hon är dräktig.

Vet att blodprov kan vara oförlitliga som svar på dräktigheter.
Har gjort dräktighetskoll via det fler gånger men vet har sagt att det inte är 100% säkra svar.

Jag vet inte känslan faktiskt....jag VILL ju...så därför litar jag inte på min egen känsla....
när jag fick henne hade hon en femmånaders med sig...det var hennes 5:e föl, hon såg ut som en tävlingshäst...inte mager men kanonfin i kroppen http://groups.msn.com/FinnFeaver/etoileflyer.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=94 , dett avar dagen efter jag fick hit henne...som du ser ( fast det är ett dåligt kort) så är hon slimmad..... min andra märr ser alltid dräktig ut :D fast hon inte är det :angel: ...NU är hon ju dräktig, men när hon går tom så syns det att det är en fölmärr......det finns folk som tror att den andra som är 13 år att hon är en 3 åring....

Hm ja jag åkte ju på en totalblåsning själv så...mitt sto var ju bara kollad på 18 dygn och var dräktig då men resoberade ju någon gång under tidens gång.Men nog fasen tyckte jag hon såg dräktig ut och betedde sej som om hon vore det...men rörelserna jag kände var tydligen bara tarmrörelser.

Tänk hon hade värkarbete och låg och pressade och inget föl kom.Tänk vad hormoner ställer till det.Antagligen reagerade hon väl ännu tydligare eftersom jag gjorde allt enligt de gamla rutinerna...ALLT såg ut och funkade enligt rutinerna...

...men,men som sagt ingen fölis där inte.

Jag förstår vekligen att du vill ha det! Det är väl "den vackre" som är pappa?

Alla märrar är ju olika.... En del är slimmade och exploderar på slutet, en del ser ut som om de skall föla när som helst när de är i femte...
Det är jag säker på att du vet "allt om"!

Blodprov har jag också hört om fall, det har varit fel, åt bägge håll.
Jag hade nog tagit ut vet och kännt lite på henne... Och gärna kännt lite själv samtidigt! ;)
Det är ju synd om du skall fodra upp henne om hon inte är dräktig, respektive andra vägen, om hon är det...

Lycka till, jag håller tummarna!
mvh

Ja, detta fölet är ju verkligen efterlängtat......jag vet jú att jag inte kan påverka nåt...så jag vill ju höra helst att nån varit i samma situation som mig o trots allt fått ett föl :angel: :D
Annars är det ju bara att betäcka om, eg hade jag lånat ut magen i år, men det får ju bli nästa år istället om jag inte får mitt "Vackra föl" .......

Jag har henne ju inte hemma heller då jag har ganska hög omsättning på hästar här...så jag får väl be athena känna på magen lite då o då.. :D
"Stör" man inte om man skulle vilja rektalisera nu och OM hon är dräktig??

Håller med om att hon är den slimmade typen, på det första kortet skulle man kunna tro att det var en unghäst på bilden.
MEN hon är ju som sagt lång......

Får väl se om det dyker upp nån här som hade samma problem förra året.

Frågan är om man ska rektalisera så här sent, men det har du väl koll på egentligen.

Eller ta ett blodprov till om 2- 3 veckor. :angel:

:D Nja , har dålig koll på aveln...brukar lämna bort stona.....
kan ta blodprov VARJE dag..tills det visar dräktigt :rofl: :rofl:

Nog kan de gömma fölen allt. Vi hade en helfransk dam som såg ut som din när hon var dräktig i nionde månaden. Hon sjönk (alltså magen nedåt men inte på tvären som i vanliga fall vid dräktighet) , väldigt sent och bakifrån syntes ingenting.

Vi sålde henne "tom" trodde vi.....eftersom en rektalundersökning visade på tom magen, men jag hade på känn att hon var dräktig i alla fall och vi gjorde ett sent ultraljud som visade en tydlig navelsträng och en jättebäbis :eek: . Tyvärr hade vi redan lovat bort stoet och köparna ville väldigt gärna ha henne så vi hade inte hjärta att avbryta affären.......snopet, men det var trevliga köpare och märren har fått det bra.

Håller tummarna för dig. Jag vet ju hur gärna du vill ha den här fölisen

Det är ju iaf verkligen skillnad på bilderna av henne. Hon ser ju mer dräktig ut på sista bilden men det kan ju som sagt var vara hö.
Hoppas verkligen att du får dit föl.

Nej Martha..du Stör :D inte henne med rektalundersökning.

Ta nu och ta ut en "erfaren" veterinär till detta.
Så får du svar.

Ja hoppas också att ditt blodprov var fel.

Annars får vi väl tillverka en ny.
Du kan ju talesättet..den som väntar på nåt gött... ;)

AM

Hoppas, hoppas för din skull. Men ta ut en vet som känner på henne, det är det absolut bästa. Men jag går lite från mängden, för jag tycker hon ser dräcktig ut, om än att hon är lång, men det är ingen i mina ögon hömage.

Håller tummarna.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Cornelia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 611
Senast: ponniplutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka