Ett himla liv därinne!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
F

Francess

När vi var ute o gav pållarna kraftfodret tidigare idag så passade jag som vanligt på att känna över det dräktiga stoet + borsta av en (hel) del fällhår. Och jisses vad fölis började leva rövare där inne! Jag trodde nästan den skulle ta sig ut genom sidan...helt otroligt vilket jädrans hallå det var!!! :eek:

Jag höll handen mot huvudet?? på fölis (snett nertill på magen) och höll emot lite och då började fölis headbanga mig! Sen såg vi tydligt hur fölis sparkade med alla benen samtidigt, det såg ut så ialla fall, rakt ut i sidan av magen, flera gånger! Superhäftigt!!! Stoet stod helt oberörd o mumsade i sin spann medan hennes mage/sidan levde sitt eget liv. Hur står stona uuut???

Undrar om fölis är överaktiv? Blir det en sån som föds springande och som bara fortsätter? :D

Dom kan väl inte göra mamman illa? :confused: :o

Men det är väl kul att se att det är fart på den lille! :D

Funderat på något speciellt namn än? :confused:

Ingen fara för stoet...men visst kan de bli trötta på att det är mkt liv i magen."Kiddens" mamma bet sej själv i magen när hon blev sur på allt liv därinne...så nog är det jobbigt för dem. ;)

Mitt stos fölis verkar vilja ut NUUU... :D Men det är ju över 2 månader kvar ännu för hennes del.
Igår då jag tog in henne bankade o sparkade det som bara den på sidan, jag bara stod o skrattade. Idag då jag skulle ta in henne på em så var sambon med o likadant nu, hela magen hoppade upp o ner o åt sidorna. :D Sambon blev helfaschinerad. :)

Jo, visst är det roligt att se bevis för att det verkligen finns nåt därinne. :)

Namn...jo då! Har en liten anteckningsbok där jag skrivit upp en hel del förslag! Kombinationer med stoets härstamning och hingstens dito. Är väl dags att ta fram den och börja välja ut några. :D

Hihi! Jag tycker också det är fascinerande. Min man är desto coolare...han tänker väl mest på att det blir mer att mocka sen, med en häst till. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 971
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar