S
sandraR
Hej! Jag har inte sett så mycket boktips här på Bukefalos så jag tänkte fylla det tomrummet lite. Jag har en bok som heter Övningar och banor för hästhoppning, och den kan jag starkt rekommendera er. Det är olika banor & övningar och för varje övning/bana står det vad just den är bra för, vart den passar osv. Det finns både enklare och svårare banor och övningar, så boken passar oss alla så länge intresset ligger på topp hos både dig och hästen. Avstånden i boken är mätta efter att matcha ridhästar men längst bak finns en avståndstabell så du lätt kan byta ut avståndet ifall du har en ponny. Boken har 64 sidor och kostade 165kr. Men detta är en bok man kan använda resten av livet då den innehåller så många banor och övningar så det känns som om man upptäcker nya hela tiden - åtminstone är det så för mig. Författarinnan heter Hanna Mauritzon och hon skrev den främst för att hon själv alltid väntade på en sådan här bok.
Denna bok är vääldigt lättläst om man säger så, så det spelar absolut ingen roll ifall du tycker om att läsa eller inte.
Om du har läst den, har någon åsikt om hur den verkar eller liknande - kommentera! Och om du har något boktips eller så, skriv det i denna tråden så kan vi byta lite boktips mellan varann allihopa!
MVH Sandra.
Denna bok är vääldigt lättläst om man säger så, så det spelar absolut ingen roll ifall du tycker om att läsa eller inte.
Om du har läst den, har någon åsikt om hur den verkar eller liknande - kommentera! Och om du har något boktips eller så, skriv det i denna tråden så kan vi byta lite boktips mellan varann allihopa!
MVH Sandra.