Ett aggregat, två hagar?

LillaMy84

Trådstartare
Finns det något smidigt sätt att skifta anslutning på aggregat?
Alltså om jag bara vill ha ström i ena hagen, men kunna skifta till den andra hagen. Ett sätt som är enklare än att koppla om med sladdar helst så att man inte ens behöver ta ut kontakt ur väggen under tiden ;)

Finns det något smidigt sätt att skifta anslutning på aggregat?
Alltså om jag bara vill ha ström i ena hagen, men kunna skifta till den andra hagen. Ett sätt som är enklare än att koppla om med sladdar helst så att man inte ens behöver ta ut kontakt ur väggen under tiden ;)
Enklaste är att köpa en omkopplare. Billigast är att göra en omkoppling på en stolpe med två grindöglor och ett handtag - från den ena grindöglan går elen till ena hagen, från den andra till den andra. Handtaget flyttar man sedan till den öglan vars hage man vill ha ström i. (Om inte hagarna är intill varandra går det ju att dra jordkabel från respektive ögla)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 089
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 614
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar