Ett aggregat, två hagar?

LillaMy84

Trådstartare
Finns det något smidigt sätt att skifta anslutning på aggregat?
Alltså om jag bara vill ha ström i ena hagen, men kunna skifta till den andra hagen. Ett sätt som är enklare än att koppla om med sladdar helst så att man inte ens behöver ta ut kontakt ur väggen under tiden ;)
 
Finns det något smidigt sätt att skifta anslutning på aggregat?
Alltså om jag bara vill ha ström i ena hagen, men kunna skifta till den andra hagen. Ett sätt som är enklare än att koppla om med sladdar helst så att man inte ens behöver ta ut kontakt ur väggen under tiden ;)
Enklaste är att köpa en omkopplare. Billigast är att göra en omkoppling på en stolpe med två grindöglor och ett handtag - från den ena grindöglan går elen till ena hagen, från den andra till den andra. Handtaget flyttar man sedan till den öglan vars hage man vill ha ström i. (Om inte hagarna är intill varandra går det ju att dra jordkabel från respektive ögla)
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 040
Senast: Linda_A
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 374
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Buongusto
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp