P
pinochio
Sv: Etik och moral... jobbiga frågeställningar
Jag kanske uttryckte mig lite bryskt. Inte meningen att låta arg, för det är jag verkligen inte jag försökte bara vara tydlig.
Jag kanske uttryckte mig lite bryskt. Inte meningen att låta arg, för det är jag verkligen inte jag försökte bara vara tydlig.
Ok, nu är jag med på vad du menar med skitsele. Då ska jag omformulera mig. Kan man inte anpassa den s.k. skitselen så att hästen får en rak draglinje är selen skadlig och bör ej användas. Att draglinjen är rak är jätteviktigt. Kan man anpassa selen så att den sitter som en sele ska och hästen får en bra draglinje ser jag ingen anledning att inte använda den.Oj! Ord o inga visor där...
En "skitsele" här på forumet innebär inte en som inte håller för ett ryck utan en där bröstan är fäst i dragringar istället för att vara lös.
Hon ökar risken för att tappa ekipaget, även om barnen står på marken är de i farozonen. Ponnyn springer inte nödvändigtvis i ofarlig riktning. Barnen reagerar i en stressad situation som denna kanske inte på klokast sätt. Vad jag menar är att en förspänd häst som kommit lös är en fara för sig själv och sin omgivning.Hur menar du att mamman utsätter barnen för fara?