Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Jag är absolut inte kristen. Tvärtom, jag gick ur svenska kyrkan för ca 20 år sedan. Och är inte anhängare av någon annan religion. Bara så några vet....:angel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article458629.ab

Och här har du info om den hjälp och forskning som finns i Sverige, utvärderingen, om förebyggande arbete hjälper för de pedofiler som faktiskt både söker själv och vill ha vård kommer nästa år.

Ja, ja, vad var det jag sa... men det är väl fel på länkarna.:grin:

Sedan kan jag tycka att det är skrämmande med en lärare som har så dålig kunskap om hur pedofiler fungerar, arbetar man som lärare så innebär det att man går på föreläsningar och lär sig, eller?

Om man inte kan påverka sin sexuella läggning undrar jag var alla homosexuella fanns förr i tiden. Innan man börjar ploppa ur "garderoben". Kan de möjligtvis ha levt i ett heterosexuellt äktenskap?

En del kände sig säkret tvungna till det pga moraliserande normer. Bättre än dagens läge?
PL

Men hur ska man kunna fånga en pedofil innan han har förgripit sig på ett barn. När blir man pedofil i lagens bemärkelse?

Gömda.
I heterosexuella äktenskap för syns skull.
Och på Mårbacka.
Men oftast som ensamma människor begravda i sitt arbete.

De fick vackert avhålla sig från att leva ut sin sexualitet.
Det var ju olagligt förr i tiden eftersom att det ansågs omoraliskt.

Absolut inte. Det måste vara hemskt att leva i ett förhållande som man kanske inte är skapt för att leva i. Men det går tydligen att bemästra sina lustar och kunna tillfredställa sig på annat sätt.

Men hur ska man kunna fånga en pedofil innan han har förgripit sig på ett barn. När blir man pedofil i lagens bemärkelse?

Pedofili är en sexuell läggning där personen känner sexuell dragning till barn.
Man blir inte pedofil - man är pedofil.
Och upptäcker sin läggning precis som alla andra - när man tänder på något.
Och när man tänder på barn så upptäcker man att man är pedofil.

På samma vis som man upptäcker att man är homosexuell eller heterosexuell.

När blir man heterosexuell?

Men det går tydligen att bemästra sina lustar och kunna tillfredställa sig på annat sätt.

Precis så.
Och det är vad pedofiler och zoofiler måste göra.
Därför att deras sexualitet kan inte levas ut utan att skada andra.

Däremot så kan man inte förbjuda dem att vara vare sig pedofiler eller zoofiler för det är ingenting som de kan kontrollera.

Läs länken- kan man acceptera att det är en läggning och de kan söka vård, självmant, innan övergrepp, då kan man också rädda barn.

Ja det är väl därför vi inte skall spärra in alla pedifiler o liknade på livstid.
Din jämförelse med homosexuella ger mig dock fortvarande väldigt otrevliga vibbar i likhet med att du anser att just psykiskt handikappade bara skulle få ha sex inom fasta förhållanden(vem som nu skulle avgöra det, tvångssterilisering kanske vore enklare?).
PL

Ursäkta, vilken jämförelse med homosexuella menar du att JAG har gjort?!

Men i ett tidigare inlägg skrev du:

"Men sexuell läggning är en läggning och den är inte ens behandlingsbar eller ens påverkbar.
Utan den är som den är.

Och det enda som går att göra för dem med en sexuell dragning som är farlig för andra - det är att avstå.
Det finns inget annat val.
De blir inte av med den."

Men nyss höll du ju med om att t ex homosexuella kunde bemästra sin sexualitet och t o m tillfredställa sig på annat sätt. :confused:

Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Vad gör jag för samband där. Det inlägget var nog mer inriktat mot att man inte kan påverka sin sexuella läggning att göra. Inget annat. Nu är du ute efter att skapa sensation igen utifrån dina egna oriktiga små tolkningar! Då lägger jag ner för ikväll, för sandlådekäbbel har jag ingen lust med.

Du har tagit fram frågan utan att göra en jämförelse o sen anklagar du mig för att försöka skapa sensation????!!!!!
PL

Men i ett tidigare inlägg skrev du:

"Men sexuell läggning är en läggning och den är inte ens behandlingsbar eller ens påverkbar.
Utan den är som den är.

Och det enda som går att göra för dem med en sexuell dragning som är farlig för andra - det är att avstå.
Det finns inget annat val.
De blir inte av med den."

Men nyss höll du ju med om att t ex homosexuella kunde bemästra sin sexualitet och t o m tillfredställa sig på annat sätt. :confused:

Ja precis så.
Bemästra och klara sig på annat sätt.
Inte bli kvitt sin läggning.

Det är ju olika saker.

Pedofili är en sexuell läggning där personen känner sexuell dragning till barn.
Man blir inte pedofil - man är pedofil.
Och upptäcker sin läggning precis som alla andra - när man tänder på något.
Och när man tänder på barn så upptäcker man att man är pedofil.

På samma vis som man upptäcker att man är homosexuell eller heterosexuell.

När blir man heterosexuell?

Det här är för mig ett Moment 22 problem.

Det är självklart att man inte kan spärra in pedofiler, zoofiler el dyl pga deras sexuella läggning. Ingen diskussion alls. MEN... Jag skulle inte vilja att en pedofil som inte har sökt/fått vård (om det nu skulle hjälpa) äntligen bestämmer sig för att leva ut sina lustar genom att t.ex. våldta någons 6-åriga son. Jo, han får sin dom och sitt straff (el vård), men det är så dags när han redan förstört livet för ett oskyldigt barn och en hel familj.

Vad tusan kan man göra? Man kan givetvis inte förutspå händelsen, men samtidigt vill man att barnen ska vara skyddade. Samma gäller även djuren i min bok.

:bow::bow::bow: Jag har aldrig mött en sådan person som Ginnies ögo mot öga, men det önskar jag att jag kommer göra någon dag. Det skulle vara intressant (i rent studiesyfte) :)

Jag undrar också hur du vet, och jag undrar vad det vad av terese åsikt du bugade åt, jag antar att du också är emot ONS i det beskrivna fallet, eftersom det var det vi diskuterade?

Jag är emot dödsstraff och tortyr.

Jag är emot att en privatmobb ska ge ut egna straff och ha egna metoder att sätta dit de de tror är skyldiga eller de som de tycker har fått för dåliga straff.

Jag är emot sexuella övergrepp på djur, men tror inte att en renodlad lag mot just tidelag är rätt väg att gå för att det ska bli bättre.

Jag är emot moraliserande över andras frivilliga sexliv, även om jag själv inte nyttjar porr, ormgropar,partnerbyte whatever och jag skiter fullständigt i om människor är bögar, flator, transor eller vad det nu kan vara.

Så vad är det som är så konstigt med detta att det vore intressant i studiesyfte att träffa mig? Känner du verkligen ingen med de värderingar som jag ovan räknat upp? Eller vad är det du retar dig på?:confused:

Eller är det att jag har menat på att när det gäller ämmnet hästskärare, så ska man vara lite mer försiktig innan man ropar förövare i de fallen man inte kan vara säker, då hästar kan skada sig själva, vilket jag också bevisat med länk, att så kan fallet vara, att det gapas fel?:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka