Eskadron paddar

Oxxx

Trådstartare
Ska transportera min häst i juni, och resan kommer att gå på ca 3 timmar. Jag har fått rådet att använda lindor istället för vanliga transportskydd när man åker längre tider. Har nu hittat ett par Eskadron paddar som jag tänkte köpa, men jag undrar vilken storlek det ska vara, dom finns i 43*48 cm, är det för stort/litet? Hästen är ett halvblod och har full på övriga benskydd. Är Eskadron paddarna bra att ha som transportskydd?´
Ska ha boots till, men ska det vara gummiboots eller neopren/annat?

:bow:

Sv: Eskadron paddar

tror det är rätt strl, dem paddarna är oslagbara, och neopren boots är bättre än plast, det blir för tätt och kan skava.....

Eskadrons paddar är alldeles tokigt för tunna för att transportera med tycker jag, dom är inte skyddande någonstans om det händer något.
Satsa på ett par rejäla paddar, t.ex. Equilines eller kopior som är lika stora/tjocka.
Neopreneboots + tjocka paddar + bra lindor (även där har Equiline riktigt bra lindor med säkerhetskardborre som sitter som berget)

håller med föreg. och tycker oxå att Eskadrons paddar e alldeles för tunna att åka transport med. dom skyddar ju ingenting. fattar inte varför du inte kan ha transportskydd? 3 h e ju inte speciellt länge ändå.. jag skulle hellre åka med ett par transportskydd eller rejäla paddar

Gillar inte att åka med transportskydd som sitter som skit i längre stunder. Dessutom blir de varma o svettiga och då glider dom, det lär inte vara så skönt för hästen. Sen sitter lindor bättre och det känns mycket säkrare.

Hööks stora bandageunderlägg då? "Extra tjocka och mjuka underlägg i bomull med 250 g polyesterfyllning. Perfekt för stall- och nattbandage. Lätta att tvätta i 40º. 50x 70 cm."

mjo, inte för jag sett dom men det låter iaf bättre än eskadron!
men annars skulle jag satsa på ett par rejäla transportskydd som inte glider, t.ex. Mark Todd! dom sitter som gjutet fastän jag förtillfället bär in min häst i transporten :angel:

dem kan nog funka bra.

men eskadron paddarna äör ju väldigt bra sen lindar man ju över så blir det ju tjockt och skyddande...

Transportskydd tänker jag inte ens på om jag åker mer i 1 timma, så enkelt är det ;) .

Senast ändrad:

Jo precis vad jag tänkte, att det blir tjockare när man lindar.. Men eftersom hästen ibland leker rövare i transporten känns det lite tryggare med tjockare paddar.
Får väl skaffa Eskadrons paddar till nattbandage ;)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 271
Senast: VegaL
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
4 993
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Ja, vad minns ni från ridskoletiden? Någon speciell utrustning? Att många hästar kanske kom från samma ställe? Något annat? :D Eftersom... 2
Svar
37
· Visningar
4 702
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V