Sv: Escudo I?
Är ett Escudo fan själv
Escudo - Grannus låter kanon.
Under 2009 stod Escudo på Celles EU station o de skickade även färsk semin på honom, 750 € himla bra pris på en sådan hingst!! att jämföra m Flyinge som tog 5000 kr dosen fryst... vet inte om de ändrade villkor o pris i o m att han även kom på färsk...
Har själv fött upp 2 Escudo I - Calypso II, de har fantastiskt temperament, känsliga o energiska men super trevliga! Det stoet har fått 4 avkommor e Escudo : nr ett ca 164 cm vann löshoppningschampionat i Ty, nr 2 ca 169 cm Staats premie (nu såld t svårklass ryttare i sverige), nr 3 (min) 169 cm dubbeldiplom 2009 (är föl på min avatar), nr 4 (min, se bild ) visad på rådgivande i höst fick massor m beröm men var tyvärr bara 156 cm... fattar inte varför just han blev så liten...
Har starkt funderat på att använda honom fler gånger (spec om han nu finns på färsk )! Även hans son Embassy I - MINST lika bra!!!
Escudo I blev utsedd till Årets Hingst i Hannover 2009
:
"Escudo I passes on his incredible show jumping scope and brilliant type to his offspring. His sons Enorm (Ludger Beerbaum) and Escobar (Thomas Weinberg) are as successful at international level as El Paso (Jessica Kuerten, Markus Beerbaum), the Bundeschampion of five-year-old show jumping horses in 2003.
Escudo I has been one of the best German stallions on the breed value rankings for years. His offspring in show jumping sport contribute to his currently excellent breed value of 151 points, his daughters and sons in the Hanoverian breed value estimation to a mark of 147 points for show jumping and 145 for riding horse points and type. 15 of his 25 licensed sons are currently registered with the Hanoverian Stallion Book I. The Celle state stud stallions Earl and El Bundy won their stallion performance tests, just like their sire, ad Embassy is one of the most popular Hanoverian show jumping stallions.
He sires excellently fighting progeny with lots of show jumping scope,“