ESC-låtar vi minns (Utbruten från Melodifestivalen 2019 - deltävling 4)

Hade tänkt lägga in länkar när jag satt vid datorn, men det verkar inte bli av, så skriver bara...

Några av mina favoriter genom tiderna:

Fabrizio Faniello, Malta - Another summernight. Kan det ha varit 2001?

Knez, Slovenien? - Adio En riktig Balkanballad!

Love bugs, Schweiz - Heighest heights

Elnur Huseinov- Hour of the wolf

Another kliché lovesong... vilka de nu var? ^^ haha

Emelie de Forest, Danmark - Only teardrops

Och just ja, såklart Olsen brothers, Danmark - Fly on the wings of love

Oj oj det finns Sååå många!
Jag älskar ESC långt mer än Mellon, just denna mix av musik, artister, språk, kulturer.... :D

Sitter på jobbet nu så får komma med lite länkar på favoriter ikväll om jag hinner innan Mellon ;)

Men en återkommande favvo är Rumänien 2006 Mihai - Tornero <3

Oj oj det finns Sååå många!
Jag älskar ESC långt mer än Mellon, just denna mix av musik, artister, språk, kulturer.... :D

Sitter på jobbet nu så får komma med lite länkar på favoriter ikväll om jag hinner innan Mellon ;)

Men en återkommande favvo är Rumänien 2006 Mihai - Tornero :heart
Haha, jag tänkte just skriva och fråga dig vad den rumänska låten som vi gillade hette :D

Älskar den, den är helt fantastisk! Mina kompisar blev jätteförtjusta i sångaren och skulle till Riga och spela teater ett par veckor efter finalen, och vi skojade om att de såklart skulle träffa honom där. Gissa om han kom in på samma café eller bar där de satt en kväll (JA) och gissa om de vågade hälsa (NEJ) :D

Jag gillar även denna, som jag i och för sig inte hörde förrän många år efter att den faktiskt var med, fick den på en spellista av någon som stod mig väldigt nära då och blev så förtjust. Videon såg jag för första gången häromveckan och den är ju minst sagt ostig men låten är bra tycker jag!

Åh Anna! 😂 Den är så kopiöst gräslig, det enda som är värre än låten är väl videon. :D

För bara ett par år sen skrev jag på min fb typ Jobbigt när man går med en låt i huvudet i flera dagar och till slut kommer på att det var Tysklands bidrag till Eurovision 2006 :D

Den här är minnesvärd.... och väldigt speciell.... och han är tillbaka i år!! 🍌

Jag blir lite rädd... han är skum... eller så har han bara lite speciell humor... det är så många frågetecken!!

Haha, San Marino och ESC är något alldeles extra ju!

Nu måste jag få påminna om den helt episka originalversionen av deras bidrag 2012. En av de mest minnesvärda kalkonerna någonsin.

Jag fastnade för Spaniens bidrag 2013 under införprogrammet, låten är vacker och videon med skimmeln på stranden är så härlig :love:
Tyvärr blev det platt fall eftersom de gjorde ett riktigt svagt liveframförande, så synd :(

Liknande trådar

Tjatter En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Ukraina har valt låt. Maruv heter artisten...
2
Svar
20
· Visningar
1 279
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V