Ersättning...

@Girasol , vi har nya ledningar som inte kan ge utfällningar och varat vatten värms upp pa att sätt som inte kan ge bakteritillväxt. Allt nytt för 2 ar sen. Men som sagt är gar det hos oss men bäst att vara försiktig och vara säker innan man gör sa.

@Cocos , men om man värmer vattnet innan pulvret kommer i sa gör det ju inget om det blir ojämt varmt och inga näringsämnen försvinner. Vill man värma i micron men är osäker pa plasten sa finns det glasflaskor fran dom flesta tillverkare.

Sök på DILUO en ny produkt för föräldrar som ger ersättning! Smidig som tusan verkar den vara. Har inte testat den själv men har fått en förhandsvisning av den innan den kom ut på marknaden.

Sök på DILUO en ny produkt för föräldrar som ger ersättning! Smidig som tusan verkar den vara. Har inte testat den själv men har fått en förhandsvisning av den innan den kom ut på marknaden.
Haha, den ser häftig ut men priset! 3500 kr och den måste fortfarande laddas med flaskor (som måste diskas), pulver och vatten. Jag skulle hellre lägga pengar på en maskin som ser till att det alltid finns rena flaskor. Tillredningen går så fort ändå.

Kokar upp vatten och fyller 4 nappflaskor som sedan ställs i kylen, blandar i NAN och värmer i micron till ättemperatur. Hur smidigt som helst! :)

Är det nån som haft problem med förstoppning i samband med att ni gett ersättning?
Min son får Babysemp 1 och har varit lite förstoppad sen i lördags. Efter inrådan av vän och BVC har vi köpt Sempers magdroppar men jag funderar på on det kan vara någon av de andra ersättningarna som är snällare mot magen på så sätt?

Är det nån som haft problem med förstoppning i samband med att ni gett ersättning?
Min son får Babysemp 1 och har varit lite förstoppad sen i lördags. Efter inrådan av vän och BVC har vi köpt Sempers magdroppar men jag funderar på on det kan vara någon av de andra ersättningarna som är snällare mot magen på så sätt?
Alla fungerar olika på olika individer. Jag blandade ett tag bara några få ml mer vatten och även lite olja i flaskan. Mer vatten+olja kan vara lika med mindre förstoppning. Även messmör prövade jag. Dock visste vi att med ersättning gick hon upp ordentligt. Det är bra att följa upp så de inte tappar om man häller på mer vatten så det är väl inget som egentligen rekommenderas.

Pröva andra sorter, funkar det inte får du hitta på nåt annat såsom droppar.

Alla fungerar olika på olika individer. Jag blandade ett tag bara några få ml mer vatten och även lite olja i flaskan. Mer vatten+olja kan vara lika med mindre förstoppning. Även messmör prövade jag. Dock visste vi att med ersättning gick hon upp ordentligt. Det är bra att följa upp så de inte tappar om man häller på mer vatten så det är väl inget som egentligen rekommenderas.

Pröva andra sorter, funkar det inte får du hitta på nåt annat såsom droppar.

Jag har i pyttelite extra vatten för att vara på den säkra sidan och han har gått upp 350 gram senaste veckan så på så sätt är det inga problem. :)

@Sorbe, många verkar tycka att Hipps ersättning är skonsam för magen men om det hjälper mot förstoppning vet jag inte. Vi hade problem med magknip när vi gav Babysemp, och det blev väldigt mycket bättre efter vi bytt till Hipp (men jag vet egentligen inte om det var pga bytet). I vilket fall så rekommenderar jag att byta bort Babysemp för den luktar sååå illa, och speciellt kräkset, sen de bytte recept i höstas.

BVC rekommenderade NAN så ska testa den nu över helgen. Sempers magdroppar verkar ge effekt så vi hoppas på ännu bättre resultat nu när vi byter ersättning!

Med Sempers har jag hört att manga har haft problem med magen. Nan vägrar jag ge eftersom den är fran Néstlé (försöker undvika det företaget). Vi har gett Hipp och det har fungerat bra för oss och dom flesta andra jag vet som gett den, vet inte om det finns i Sverige men här finns en variant av hipps ocksa för känsliga magar.

Hur har ni gjort när ni bytt ersättning? Jag antar att man inte byter av helt tvärt...

Vi var tvungna att ge NAN när Hipp var slut, blandade ut dom första fyra flaskorna med mer o mer av NAN. Sen verkade inte vår lilla tåla NAN för han blev jättedålig i magen efter tre dagar dock sa vår barnmorska att det bara var att byta ersättning rakt av men kändes bäst att blanda ut. Nu har vi dock återgått till HIPP

Man bör väl inte värma i micron av flera anledningar. Ojämn temperatur går inte alltid att "bara skaka bort" flaskan är ju varm ojämt vilket kan göra att dom bränner sig. Sen försvinner näringsämnen och som @hvala skrev kan flaskan avge läskiga saker..
Jag använder hipp och gör så att jag kokar vatten, kyler ner till fesljummet, blandar i pulver och stoppar i kylen.
När bebis är hungrig kokar jag vatten i vattenkokare häller ersättningen i ett aluminiummått och vattenbadar det!
Allt som allt tar detta ca 40 sek, 30 sek vattenkokare och 10 sek vattenbad. Metall leder värme så man får akta att det inte blir för varmt!

Vi mäter upp vatten i flaskan. Häller över i ett glas. Micrar. Häller tillbaka till flaskan. I med pulvret, skakar. Klart.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Melwin snart 3½ månad äter ersättning, gjort sen han titta ut i princip. Vi har egen brunn, men med tjänligt vatten (godkänt öven för...
Svar
14
· Visningar
1 130
Senast: jerseyko
·
Avel Den sorgliga tråden "Har ni varit med om detta??" har blivit väldigt lång och jag har en känsla av att en del som skulle kunna ha nytta...
Svar
5
· Visningar
2 727
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka