Ersättning hundrastare?

saddi

Trådstartare
Det är en tjej som börjat gå ut med en av mina hundar lite då & då när hon känner för det för att ge mig lite avlastning eftersom jag är sjukskriven. :) Hon säger att hon inte förväntar sig att få någon ersättning för det men jag känner ändå att jag vill ge henne något..

Hur skulle ni ha gjort? Skulle ni ge lite pengar efter varje gång, någon gång då & då? Någon present som tack ibland? Ingenting?

Hon går ut ca 1-2h/gång.

Sv: Ersättning hundrastare?

Jag tycker att du då och då kan ge henne en peng eller något presentkort som tack för hjälpen. :)

Hon är 19, jobbar borta på vardagarna så går ut med honom när hon själv vill & så ofta hon känner för det när hon är hemma. Hon gör det mest för att hennes syster är allergisk och därför inte kan ha en egen hund så länge hon bor hemma. :)

Philosophia: Ja, men då är problemet på hur mycket. :D

Philosophia: Ja, men då är problemet på hur mycket. :D

Jag tycker att du kan ge vad du känner att du kan ge, men utan att det blir en ersättning som påminner om en lön. Det kan väl vara lagom att ge något någon gång i månaden, eller att du ger en finare julklapp? Presentkort på 300 kr på H&M eller en femhundring i ett kuvert? Det behöver ju inte vara lika mycket varje gång.

En julklapp, om hon verkar intresserad, kan ju vara att gå en valfri kurs med din hund? Om du vill det alltså.

En granne till mig har rastat min hund ett tag, 3-4 gånger i månaden, drygt 1 timme per gång, i ca 5 månader. Hon är pensionär och rastade flera hundar i området. Vi har gett henne en bukett blommor och ett presentkort på en skönhetssalong som också har stor butik, på 500 kr. Vi tyckte det var det minsta vi kunde ge och hon blev så rörd så hon nästan började gråta och tyckte det var alldeles för mycket pengar... Tycker inte det var mycket alls för all den rastningen av vår hund men det var ju kul att det var uppskattat :)

Hon sa sig inte heller "behöva något" men jag skulle aldrig få för mig att inte ge någonting alls! Skulle inte vilja be om rastning då, ifall jag visste att hon inte fick något för det, framförallt inte när jag tjänade bra med pengar och utan minsta bekymmer kunnat ge henne en ordentlig slant om jag velat (dvs. mer än en engångsslant på 500).

Tack båda två! Lever inte på speciellt mycket pengar, är sjukskriven så kan inte lägga hur mycket som helst men någonting vill jag ju ändå ge henne som sagt. :)

Ska nog börja med att ge henne några hundra i ett kuvert. Sen tänkte jag på, nu när det är höst kanske ett biopresentkort skulle vara uppskattat? :)

Hinner ju lära känna henne mer så jag vet vad hon gillar längre fram så kan jag köpa någon julklapp också!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka