Har en liten fråga om ersättning vid stalltjänst. I dagsläget släpper jag ut stallets hästar ett x antal ggr i månaden mot en ersättning för varje gång. men har haft en diskussion med sambon hör hemma då jag anser att jag "jobbar" för billigt.
stallägaren fodrar alla hästar inne innan hon åker till jobbet sen kommer jag senare & släpper ut dom. Det är 17 hästar som ska till 5 olika hagar (2 hästar som går i sjukhage), ibland ska de slängas ut lite hö i hagen, ibland någon som frågar om man kan byta ett täcke eller Linda av lindor. När hästarna är ute ska påsar och hinkar ställas iordning samt sopa hela stallet. Har ca 50-100m från stallet till hagarna & alla hästar leds ut. Vad tycker ni är en rimlig summa att ta betalt för per gång?
Jag står i ett stall med 9 boxar. Vi betalar för morgonfodring, ett täcke på och utsläpp 200 kr/per morgon för alla våra.
Då får de först en tuss grovfoder och ev kraftfoder inne. Sen får de med sig resterande grovfoder ut efter att ev täcken satts på.
Foderpåsar med kraftfoderburkar är färdiggjorda. Men fodraren får bära ut grovfodret som ska ges ute till hagen.
Morgonfodrare sopar även stallet efter sig.
Vill man ha lindor/benskydd annat än vid sjukdom/skada får man betala extra för det.
Sommartid då de ska gå på bete kan det ju bli väldigt mycket mindre jobb iom att hästarna antingen är borta helt eller går på dagbete. Kanske är det mindre täcken etc perioder också.
Vi betalar för service alla månader utom en. Så alltså får fodraren 200 kr oavsett om det är 3 hästar där då.