Ersättning för "grissemester"?

F

Flash

Hej! Det är så här; Jag har haft nöjet/besväret med att ha passat en liten minigris i två månader, medan hans familj är på semester. Det är avtalat som så att jag ska säga vad jag vill ha för ersättning, men jag har absolut ingen aning om vad som kan vara rimligt...? Jag har fått bygga en box i sadelkammaren (!) :angel: och har stått för strö, kost och logi sedan nyår. Grisen har varit ute och "hjälpt till" i stallet och bökat upp större delan av gräsmattan inne på gårdsplanen :eek: :crazy:, dessutom fördärvat en kattlucka (nja, liten som en katt är han ju inte, men försöka går ju... Gick inte!). Jag har skrattat och gnisslat tänder om vart annat, och tomt kommer det att bli när lille grispellejönsen :love: åker hem! Kärt besvär kan man väl summera honom som?

Men vad hade du varit villig att betala för att ha haft din minigris på grissemester? Är inte ute efter ekonomisk vinning för egen del, eftersom jag passat grisen för grisens skull, inte för pengarna. Men det vore bra att veta ungefär vad som vore skäligt!

Tack på förhand!
/Flash.

Sv: Ersättning för "grissemester"?

Hur mycker kostade spånet, maten, den förstörda kattluckan och materialet till hans box? Det är väl ungefär vad jag skulle ta betalt för. Fast det beror på hur väl jag skulle känna hans matte/husse också. :D

Jag har skrattat och gnisslat tänder om vart annat, och tomt kommer det att bli när lille grispellejönsen :love: åker hem! Kärt besvär kan man väl summera honom som?

Kanske dags att invstera i en egen liten grisbatting då? Grisar är helt klart roliga husdjur! Intelligenta och fulla av bus! Trogna vänner också om man lägger ner litet jobb på att umgås med dom...

Gudrungrisar14feb2008019.jpg

/KT

Det var en gluppsk liten rackare, den där illbattingen ser ut att precis ha klämt sej ut och sen kastat sej över maten:rofl:! Vilken härlig bild!:love:

Hej! Det är så här; Jag har haft nöjet/besväret med att ha passat en liten minigris i två månader, medan hans familj är på semester.

Är det inte söte lille O'boy. :angel:
(Tack för bilden. :bow:)

Det var en gluppsk liten rackare, den där illbattingen ser ut att precis ha klämt sej ut och sen kastat sej över maten:rofl:! Vilken härlig bild!:love:

Jajemän lilla Valentina är ungefär en timme gammal på bilden. Hon har fortfarande lite fosterhinna på sig. Ska bli min blivande avelssugga tänkte jag. Även om det är nästan omöjligt att välja vem som ska stanna.

Lille Virgil I. Grissom är lillebror, minst och tamast! :love:
Storebror Vostok har redan börjat uppskatta torrfoder till katter och tar direkt ur handen.

Sedan är det två flickor till som fortfarande är odöpta bägge oerhört framåt keliga och trinda som spargrisar!

VEM!!!!!??????:confused:

/KT

Hur mycker kostade spånet, maten, den förstörda kattluckan och materialet till hans box? Det är väl ungefär vad jag skulle ta betalt för. Fast det beror på hur väl jag skulle känna hans matte/husse också. :D

Du glömde kostnadstillägg för ett par kilo gräsfrö ;) eftersom jag lär få anlägga lite ny gräsmatta när lille grisnissen åkt hem... Enligt husse så bökar han ALDRIG och de har golfgreen-gräsmatta hemma trots att grisen har hela trädgården till hage.

En julskinka kan de väl ge dig? :D OBS! Jag skämtar!!!
Ja, materialkostnaderna är väl rimligt. Att den bökat upp gräsmattan är bara bra, för då har du blivit av med diverse ogräs och (skade)djur. Han hörde nog att det rörde sig i marken. Grisar gillar dessutom kvickrot har jag hört...

Kanske dags att invstera i en egen liten grisbatting då? Grisar är helt klart roliga husdjur! Intelligenta och fulla av bus! Trogna vänner också om man lägger ner litet jobb på att umgås med dom...
/KT

Njo, tack för förslaget, men jag har redan tre egna - visserligen inte så väldigt mini - minigrisar; Revben, Bacon och Cassler:love:. Sju år blir dom nu i vår. Men medans dessa vet att de är 1 morsgris, 2 kelgris och 3 gottegris, så tror min lille semesternasse att han är hälften hund, hälften människa (fast han är 100% gullegris).

Njo, tack för förslaget, men jag har redan tre egna - visserligen inte så väldigt mini - minigrisar; Revben, Bacon och Cassler:love:. Sju år blir dom nu i vår. Men medans dessa vet att de är 1 morsgris, 2 kelgris och 3 gottegris, så tror min lille semesternasse att han är hälften hund, hälften människa (fast han är 100% gullegris).

Ah då har du redan grisar så det räcker och blir över....:love:.

/KT

En julskinka kan de väl ge dig? :D OBS! Jag skämtar!!!
Ja, materialkostnaderna är väl rimligt. Att den bökat upp gräsmattan är bara bra, för då har du blivit av med diverse ogräs och (skade)djur. Han hörde nog att det rörde sig i marken. Grisar gillar dessutom kvickrot har jag hört...

Julskinka? Till mig som är vegetarian? Jo, det vore klockrent :rofl:!

Vet inte om O´Boy missade biologilektionen där man tog upp skillnaderna mellan gräs och ogräs:confused: och allmän skånsk flora... han käkar gräsrötter, sörplar i sig det som småbarn gör med spaghetti:d.

Hundpensionatet här i närheten tar 200 kr/dag, så ungefär 12000 kr skulle du kunna kräva. :angel: Nu är det ju visserligen ingen hund men.. :rofl:

Hundpensionatet här i närheten tar 200 kr/dag, så ungefär 12000 kr skulle du kunna kräva. :angel: Nu är det ju visserligen ingen hund men.. :rofl:

Gärna för mig:):angel:...! Skulle vara roligt att se husses och mattes min om jag skulle kräva en så´n summa:rofl:!! :eek::eek:

Dom kanske besprutar sin gräsmatta med vildsvins avskräckare? Tex revira extra?

/KT

Ska genast beställa en hel tankbil med vildsvinsavskräckare!! Så jag är förberedd på nästa "grissemester"!!

SKÄMT ÅSIDO:D:D! Men rolig tanke! Förr satte man ju ring i trynet på de stackars tamsvinen, så bökade de inte:cry:. I mitt stall hade de tjudrade grisar förr i världen:eek::cry:. Vi fick borra upp 30cm:s tjuderkedjor med knappa halvmetern mellan. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för djuren här på gården på den tiden :(:crazy:... Nej, hellre glada grisar och knölig gräsmatta, och stora boxar med massor av halm i!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka