Ersättning för ärr?

Sv: Ersättning för ärr?

Fick ersättning för min planerade operation på handen, ett ärr på ca 4 cm.. Ett finger som behövdes rätas ut efter en olycka.

Hör med försäkringsbolaget du har, de vet. De var väldigt hjälpsamma mot mig. Visste inte innan att man kunde få ersättning för ärr, men de var helt suveräna. Inget typ: "Du är ute efter pengar"

Har man bara anmält till försäkringsbolaget, ang olyckan eller vad det nu är, så är det inga problem.
 
Sv: Ersättning för ärr?

kl

Är inte så insatt i detta men även jag har fått ut ekonomisk ersättning via försäkringsbolaget. Detta var i samband med en planerad ryggoperation.
Handlade inte om nån form av olycka utan det var kroppen som växte fel och behövde rättas till.
Idag pryds jag av ett ärr som är ca 45 cm långt. Pengarna jag fick i ersättning var väldigt välkomna kan jag säga.
 
Sv: Ersättning för ärr?

Du måste nog vänta längre. När de betalar ut ersättning för invaliditet (om du brutit tex ett finger och inte återfår full rörlighet) så ska det gå två år innan läkaren kan intyga att det är ett bestående men. Ring ditt försäkringsbolag och hör vilka regler de har.
 
Sv: Ersättning för ärr?

Du måste nog vänta längre. När de betalar ut ersättning för invaliditet (om du brutit tex ett finger och inte återfår full rörlighet) så ska det gå två år innan läkaren kan intyga att det är ett bestående men. Ring ditt försäkringsbolag och hör vilka regler de har.

Är det nya regler? För min sambo var det ett år, men det är några år sedan nu.


*kl
Det är nästan otäckt hur mycket pengar det går att få ut på försäkringen för något som (i hans fall iaf) egentligen inte är ett större problem. Eller, det är inte ett problem nu, kan ju förändras när han blir "gammal".
 
Sv: Ersättning för ärr?

Det är olika, länsförrsäkringar har två år för ärr och ett år för bestående men.
 
Sv: Ersättning för ärr?

kl

Är inte så insatt i detta men även jag har fått ut ekonomisk ersättning via försäkringsbolaget. Detta var i samband med en planerad ryggoperation.
Handlade inte om nån form av olycka utan det var kroppen som växte fel och behövde rättas till.
Idag pryds jag av ett ärr som är ca 45 cm långt. Pengarna jag fick i ersättning var väldigt välkomna kan jag säga.
Då fick du nog från en sjukförsäkring?
 
Sv: Ersättning för ärr?

Ja det kan man. Jag fick ersättning för mitt kejsarsnitt. Det heter ju vanprydande ärr som man får ersättning för.


Många försäkringsbolag ger ersättning för bara vanprydnad med, alltså behöver inte ens vara ärr utan kan vara att man kanske fått amputera ett finger, missbildning i huden osv. Vanprydnaden måste då uppkommit pga en olycka.
 
Senast ändrad:
Sv: Ersättning för ärr?

Jag har fått ersättning för planerade operationer och ärren jag fick av de alltså inga olyckor som hänt
 
Sv: Ersättning för ärr?

*kl*
Ett år efter sista operationen fick jag skicka in nya bilder på mitt ärr, och fick ersättning för det. Nästan 3 år efter själva olyckan. (Oxå operation med 10 cm ärr på axel, men hos mig var det benet längst upp i armen som gick av)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 196
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 280
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 833
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp