Tassetass
Trådstartare
Jag ska inte heller amma. När jag berättat det för BM så var reaktionen ungefär densamma som om jag sagt att pyret skulle uppfostras av en flock vargar Min anledning till att inte amma är ganska likartade din TS + att jag har någon till.
Jag har dock bestämt mig för att prova med pumpning som komplement, går det så går det. Vi kommer ha med egen flaska (steriliserad) + ersättning till BB. Sen drillas min man för fullt i att kunna stå på sig mot BM vad det gäller amning för jag vet ju inte i vilket skick jag är efter en förlossning - det skulle kunna hända att man är så trött att man är lättövertalad
Jag känner, som läget är nu, att jag tänker inte förklara mig eller gå in i någon diskussion med vare sig BM eller personal på BB om de inte är intresserade av att vara tillmötesgående. Jag ska göra som Madick sa och ta med mig flaskor och ersättning så det finns ifall de sätter sig på tvären.
Som du säger kan nog utmattning och smärta göra att man blir mer lättövertalad, men känner jag mig själv rätt från andra situationer där jag varit snudd på utslagen på grund av utmattning och smärta så reagerar jag snarare med att bli arg än att bli medgörlig.
Att sambon står på sig för vår skull räknar jag kallt med, men jag tror att vi behöver ta ett ordentligt snack så att anledningarna till vårt beslut verkligen ligger långt fram i pannbenet på honom. Just nu tror jag bara han känner lugnet i att han ska vara föräldraledig direkt, att vi ska ge ersättning och det kommer bli prima. Tror det blir lätt för en amningsförespråkare att argumentera ner honom om han inte är beredd, men om han har på fötterna är han en riktigt svår nöt att knäcka.