Ersättning direkt från födseln.

@Moonwalk, vilket märke på ersättning använder ni? Babysemp ska blandas med vatten som håller minst 70 grader så jag antar att ni ger något annat?

Vi ger Babysemp och har löst det genom att ha en termos hetvatten och en flaska kokat kylt vatten. 40 ml hetvatten med tre skopor pulver följt av 50 ml kallvatten ger 100 ml perfekt tempererad ersättning :)

Vi är ganska krångliga, men vad gör man inte för att de ska må bra.
En tredjedel Hipp på tetra och resten Nan sensitive på pulver. Sensitiven far inte blandas med vatten varmare än 40 grader och Hipp femtio grader. Vi har flaskor med rätt mängd Hipp i kylskåpet som vi fyller med vatten runt sextio grader och sen pytsar i pulvret. Ibland får vi köra det några minuter i micron.

Jag blir lite glad av denna tråd och alla bra råd som TS får!
Sen lär ju hennes bebis ha en egen vilja och ändå vilja ha det på sitt vis ;) Men då veeeet hon att typ allt är normalt.

Mina barn delammades + fick pumpad mjölk på flaska + ersättning. På den tiden fanns det typ bara två sorters nappar til flaskorna. Tur att mina var synnerligen kompetenta sugare som klarade alla former av nappar

Jag blir lite glad av denna tråd och alla bra råd som TS får!
Sen lär ju hennes bebis ha en egen vilja och ändå vilja ha det på sitt vis ;) Men då veeeet hon att typ allt är normalt.

Mina barn delammades + fick pumpad mjölk på flaska + ersättning. På den tiden fanns det typ bara två sorters nappar til flaskorna. Tur att mina var synnerligen kompetenta sugare som klarade alla former av nappar

Min tanke är elakt nog att om bäbisen inte får något annat än flaska kommer hen inte veta om något annat. :angel: Skämtåsido, det är klart att knodden får bestämma till syvende och sist, något annat vore ju barnmisshandel.

Min tanke är elakt nog att om bäbisen inte får något annat än flaska kommer hen inte veta om något annat. :angel: Skämtåsido, det är klart att knodden får bestämma till syvende och sist, något annat vore ju barnmisshandel.

Din unge kommer att äta som bara den tror jag.

När jag trodde att jag sinat med två hungriga bebisar hemma och tog fram flaskan så minns jag BM's ord - att i I-landet Sverige så svälter inte barn ihjäl - ta det lugnt och ge du barnen ersättning så kommer amningen lösa sig om du vill....så jäkla skönt med en pragmatisk auktoritet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 403
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: esprit
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?