Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fram till betet tänkte jag skippa att köpa lucern,hinner inte använda allt men däremot har jag kvar mycket soja.Hon äter 1 kg lucern och 200 g soja,hur mycket soja kan jag ge fram till betet?
Eftersom hästen snart ska på bete antar jag att den fått börja beta som invänjning. Du kan lätt ersätta lucernet med kanske en timmes bete på kraftigt gräs, det är väldigt proteinrikt såhär års. Billigt och bra
Ja,hon brukar få beta på våran gräsmatta,och så kommer det ju upp lite strån i hagen de går i nu.Fast i år är värmen sen
Jag kanske inte behöver ge mer soja heller utöver de 200g hon får?
Mjo jaha du bor i norrbotten. ja där kanske det inte är lika mkt bete som här ännu. Fast man får ju vara lite försiktig med soja, det är ju rätt kraftigt. Men om du ändå vill ersätta proteinet från lucernet med soja så kan du tänka typ såhär. Sojan innehåller ca 400 g smrp per kg. Lucernet ca 105 (om det är krafft eller hippo(Dangrönt)) Så ett kg motsvarar ca 250 g soja. Men det blir en på tok för hög giva, totalt 450 g per dag, jag skulle aif inte våga ge så mkt. Det är skillnad på att ge protein fårn grovfoder (dit även lucern räknas)
och kraftfoder.
Låt den beta istället och fortsätt med samma mängd soja
Foder & Strö
Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Kropp & Själ Förlåt att jag inte har uppdaterat hur det slutade. Men framför allt så vill jag TACKA er för all information, tips och tankar! ❤️ ❤️ ❤️...
Hundträning I morgon ska jag hämta ett löpband till hundarna. Jag får hjälp att bära det till bilen och kan nog krångla in det i lägenheten själv då...
Ekonomi & Juridik En trav och galopp försäkringen är inte nära av vad en A1 vetvård kostar. Ska betala 3'165 kr nästa månad och är 1 år för 2 hästar (XX...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.