Blandrastik
Trådstartare
Onekligen praktiskt.Har en tallrik, mugg och bestick samt tandborste liggande på köksbordet, de ska ju användas var dag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Onekligen praktiskt.Har en tallrik, mugg och bestick samt tandborste liggande på köksbordet, de ska ju användas var dag..
Men om man gillar att gå runt naken eller äta i sängen varför låter man bli för att man är sambo?
Inte singel, sambo sedan 14 år (gifta sedan 3 år). Har två barn och mycket i hushållet har gått utför efter barnen kom. Våra gemensamma olater:Är du som jag singel av tredje graden? Har du bott så länge ensam att du upptäcker grejer som du gör som du aldrig skulle göra om du bodde med nån. Eller som du själv skulle bli galen om en ev. partner gjorde?
Här är mina bekännelser:
Kommer säker på fler så småningom.
- Jag tar av mig strumpor (av attackmodell) som jag haft i stallet hela dagen och lämnar i tv-soffan. "de ska ändå tvättas".
- Jag äter mat direkt ur förpackningar och även under tillagning så äter jag det jag tex håller på att skära upp. (Jag får verkligen hejda mig när jag har folk på besök)
- Det kan gå veckor innan jag städar, det är ändå jag som får gå i skiten.
- Jag går och lägger mig utan att sminka av mig.
- Jag har, sedan fyra månader, ett pussel på matsalsbordet, bordet ska ändå inte användas förrens nyårsafton eller nåt.
- Jag har inte ställt ut några utemöbler, det går ju bra att sitta på trappen.
Jag dricker också direkt ur paketet ibland....Jag är ganska pedant så ingen röra här.
Gå på toa med öppen dörr för att slippa tassandet på dörren är väl det jag gör.
Drick juice ur paketet händer ibland.
Minns när jag skrev det till min kompis och han svarade, spilla på tröjan och på golvet, sen torka upp det med strumpan, slabby chick![]()
Bädda sängen? Gör folk det längre?Jag vill inte bo med någon, för jag trivs så löjligt bra med hur jag gör saker och ting och tvivlar på att det finns någon annan som håller med mig.
Sådant som jag misstänker att en eventuell partner skulle störa sig på:
Att jag är usel på att bädda sängen. Även om jag precis bytt sängkläder ser det stökigt ut.
Jag sitter med fötterna på vardagsrumsbordet ofta.
I övrigt är det nog mest min typ av ordning som kan störa andra. Saker ska vara på mitt sätt. Skor ska stå på ett visst sätt i skohyllan, saker ska ligga på specifika platser, städning ska ske i en viss bestämd ordning osv.
Jag skulle bli galen på någon som störde min ordning och galen om någon var lika oanpassningsbar som jag kan vara![]()
Med hundar som är i sängen hela tiden, så jo, annars är sängen full av sand ganska snabbtBädda sängen? Gör folk det längre?
Bädda sängen? Gör folk det längre?
vi gör det i stort sett bara om vi har en planerad bjudning av folk. Annars är det alltid obäddat, har haft det så i ca 25 år nu. Jag skulle nog störa mig mer på just din ordning (om den nu inte är densamma som min) än bäddning av sängen..![]()
Bädda sängen? Gör folk det längre?
vi gör det i stort sett bara om vi har en planerad bjudning av folk. Annars är det alltid obäddat, har haft det så i ca 25 år nu. Jag skulle nog störa mig mer på just din ordning (om den nu inte är densamma som min) än bäddning av sängen..![]()
- odiskade stekpannor på diskbänken (AVSKYR att diska stekpannor)