Nja,beror väl på typen av fönster de jag köpte var 45 cm höga och jag med mina 164 cm kunde se ut men de täckte upp till halsen på mig så det var ingen som såg nått av mig (förutom huvud då)Då syns bara den övre halvan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja,beror väl på typen av fönster de jag köpte var 45 cm höga och jag med mina 164 cm kunde se ut men de täckte upp till halsen på mig så det var ingen som såg nått av mig (förutom huvud då)Då syns bara den övre halvan?
Jag får alltid panik på landet när jag möter folk i bikini/bar överkropp i mataffären. Hilfe!
@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.
Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken
@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.
@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.
Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken.
@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.
Linne och shorts typ.
Jag får alltid panik på landet när jag möter folk i bikini/bar överkropp i mataffären. Hilfe!
Ä vilken tunnis, steka fläsk på vedspisen med bar överkropp, DET är manligt!En kollega till särbon testade det där med hett matfett och nakenmatlagning. Han gjorde inte om det
Vissa misstag gör man bara en gång.......En kollega till särbon testade det där med hett matfett och nakenmatlagning. Han gjorde inte om det
Och jag ser inte problemet ALLS. Jag har träffat på en som handlade i mataffären utan bikiniöverdel, INGEN brydde sig det minsta. Vi är nog antingen härdade, blasé eller väldigt toleranta här ute på bystan.Jag har aldrig tänkt att det skulle vara ohygieniskt just, men det är OBEGRIPLIGT för mig hur man ens kan komma på idén att gå runt i bikini.
Jag har aldrig tänkt att det skulle vara ohygieniskt just, men det är OBEGRIPLIGT för mig hur man ens kan komma på idén att gå runt i bikini.
Skönt att det är någon mer som ser en hygienaspekt med att ha kroppens kiss-och bajsområde i full frihet i köket!Saken är väl den att man kan tillåta sig att vara lite mer ohygiensk om man bor själv, om man nu vill det. Oftast upplever man ju andras människor ohygien värre än sin egen så att säga.
Min åldriga och svårt inkontinenta mamma håller med om det förträffliga i handduken.Lägg en handduk på stolen, så är där ett bra och lätttvättat skydd. Gör så här för jag vill inte skita ner stolarna när jag har sketiga byxor på mig.
Skönt att det är någon mer som ser en hygienaspekt med att ha kroppens kiss-och bajsområde i full frihet i köket!
Men min primära fråga var inte om man går naken tillsammans med sambon eller inte, utan vad poängen är med att alls gå naken.
(Sedan inträffade vändningen att det var jag som skulle motivera varför man bör ha kläder på sig, "bevisbördan" låg inte på nakenförespråkarna. Men det ser jag bara som väldigt buke. Över natten har jag sedan försökt förtränga det där med att det är ju bara att torka av skinnsoffan och plaststolarna om man suttit där. Men jag får nog ge det en natt till. )
Jamen jag förstod din poäng. Det var var bara det att det där inte var vad jag främst undrade, det jag undrade över var poängen med att gå naken. Jag hade ställt samma fråga om tråden handlat om naturism, jag har aldrig förstått poängen med det heller.För att det är skönt att vara utan kläder kanske?
Vad är poängen med att gå på toa utan stängd dörr? Vad är poängen med att slänga smutsiga underkläder på golvet?
Flera av de här "singel-ofogen" som många räknar upp väl lite smått ofräsha/ohygieniska/äckliga? Sådant man inte skulle göra om man hade delat tillvaron med någon, och som man inte heller skulle vilja att ens sambo gjorde. Poängen var alltså att de flesta inte ser något problem med lite ohygien så länge det är ens egen ohygien. Däremot vill man inte att det drabbar någon annan, typ en sambo.
Jag tyckte du tryckte just på att gå naken var ohygieniskt och därför undrade varför man gjorde det. När många av de nämnda "sambo-ofogen" nog skulle räknas som rätt ohygieniska (och man därför borde fråga sig varför man gör det också?). Det svarade jag på, men okej, då missuppfattade jag dig.Jamen jag förstod din poäng. Det var var bara det att det där inte var vad jag främst undrade, det jag undrade över var poängen med att gå naken. Jag hade ställt samma fråga om tråden handlat om naturism, jag har aldrig förstått poängen med det heller.
(Nu frågar jag inte längre om varför det är bra att gå naken och behöver inga fler svar på det, jag bara förklarade vad jag menat med min tidigare fråga. Som INTE främst handlade om samboaspekten.)
Jag undrade mest varför man överhuvudtaget gick naken hemma, vad det fanns för poäng med att inte ha kläder mellan huden och luften. Om inget annat talar mot det så gör hygienaspekten det, för mig.Jag tyckte du tryckte just på att gå naken var ohygieniskt och därför undrade varför man gjorde det. När många av de nämnda "sambo-ofogen" nog skulle räknas som rätt ohygieniska (och man därför borde fråga sig varför man gör det också?). Det svarade jag på, men okej, då missuppfattade jag dig.
Jag undrade mest varför man överhuvudtaget gick naken hemma, vad det fanns för poäng med att inte ha kläder mellan huden och luften. Om inget annat talar mot det så gör hygienaspekten det, för mig.
Tanken har aldrig slagit mig att betrakta min kropp som något ohygieniskt som "kontaminerar" mitt hem...Jag undrade mest varför man överhuvudtaget gick naken hemma, vad det fanns för poäng med att inte ha kläder mellan huden och luften. Om inget annat talar mot det så gör hygienaspekten det, för mig.