S

sante

Vill bara berätta att här nere i Skåne härjar Erlichia, så får hästen fång, ödem, hältor så kan det vara en bra sak att ta blodprov.

häls. av en hästägare som äntligen fått reda på varför hästens ben var full av gallor....

Sv: Erhlichia

sante skrev:
Vill bara berätta att här nere i Skåne härjar Erlichia, så får hästen fång, ödem, hältor så kan det vara en bra sak att ta blodprov.

häls. av en hästägare som äntligen fått reda på varför hästens ben var full av gallor....

Dumma fästingar ni har där nere :mad:

Själv börjar jag känna av en sämre märr och den är snart 2 år sen sist hon hade erhlichia. :cry:

Sv: Erhlichia

De finns i Blekinge också de äckliga krypen! Har en shettis som var mysktiskt sjuk i över ett halvår innan han behandlades mot erlichia. Fick bland annat fång i januari, var allmänt hängig och verkade ha ont på nya ställen till och från. Halt i ett ben ena dan och i ett annat nästa. Efter behandlingen blev han sitt gamla vanliga jag igen.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 322
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar