Sv: Erg

Fyller på med en fråga till: Kan ögonlysning visa något som ERG inte kan "se"? (Alltså, är årlig ögonlysning nödvändig efter ett ERG?)

Elektroretinografi. En undersökning av näthinnan som görs genom att elektroder fästs på ögat.

Fyller på med en fråga till: Kan ögonlysning visa något som ERG inte kan "se"? (Alltså, är årlig ögonlysning nödvändig efter ett ERG?)

Är hunden minst 18 månader vid ERG så behövs inga årliga ögonlysningar efter det.

Vet om en hund för ett par år sedan som hade gjort ERG och friats och som ett par år senare fick PRA. Nu finns det många typer av PRA så den kanske inte upptäcker alla varianter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 658
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
827
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka