Erfarenheter av Royal Canin Calm?

Blandrastik

Trådstartare
Eftersom det verkar vara den enklaste sättet att få i hunden Tryptofan, att ge den R C-Calm-foder. Så undrar jag helt enkelt om någon provat och hur/om det funkade?

Sv: Erfarenheter av Royal Canin Calm?

Jag tänkte just skriva det.

Särskilt kalkon, men även annat kött och ägg, samt bovete är exempel på hundvänliga tryptofankällor.

Det var inte tryptofankällor jag var ute efter, jag vet mycket väl att det finns i kalkon och så.

Går en hundutbildning där vi i helgen hade näringslära, vi kom gemensamt fram till att det bästa sättet att få i hunden typtofan var just genom Royal Canins Calmfoder. Det har helt klart mest typtofankoncentration, mer än t ex kalkon.
Jag tror att tryptofan kan vara användbart i fortsatt arbete med en de problemhundar jag har. (Läser till problemhundsutredare)

Men det känns korkat att förslå ett så dyrt foder utan någon erfarenhet.
Så igen, nån som har erfarenhet av Royal Canins Calm?

Senast ändrad:

Fast tryptofankoncentrationen är 1,24 g/kg. Kalkon innehåller 0,24 g/100 g. Eller har jag läst fel?

Sorry, det var visst trypsinhydrolysat som var 1,25 g/kg. Tryptofan var ju 2,5 g/kg.

Senast ändrad:

Ursäkta trådkap, men "Blandrastik", får jag fråga var du utbildar dig? Är nämligen själv intresserad av att läsa något sådant i framtiden..

Är det i fråga om Rage du funderar på detta?
Eller varför vill du öka Tryptofaninnehållet?
Håller annars med övriga. Kalkon och vilt är bra källor.

RC Calm innehåller ju inte vidare bra ingredienser, som vanligt...

Är det i fråga om Rage du funderar på detta?
Eller varför vill du öka Tryptofaninnehållet?
Håller annars med övriga. Kalkon och vilt är bra källor.

RC Calm innehåller ju inte vidare bra ingredienser, som vanligt...

Nej, till prenatal stress. Då det även innehåller samma substanser som Zylekene, som nån sorts bonus. Men det e ju så jäkla dyrt.

Ursäkta trådkap, men "Blandrastik", får jag fråga var du utbildar dig? Är nämligen själv intresserad av att läsa något sådant i framtiden..

Jag läser till Problemhundsutredare hos Hundutbildningsgruppen i Alvesta. När David kommer igång med sina aminosyror och hormoner gäller det att hänga med.:D

Fast det är ingen ren utbildning för näringslära, då borde det finnas bättre alternativ. Eller vilken del är du tycker är intressant?

Oj, nu skäms jag lite, hade helt glömt bort att jag skrivit i denna tråden!:o

Det var "problemhundutredare-biten" som gjorde mig nyfiken. :laugh: Men jag antar att näringsläran ingår i den då? Inte skulle du kunna berätta något mer om vad som ingår i utbildningen.?
Jag har ju tittat runt en del på utbildningar inom hund, men jag tycker det är väldigt svårt att veta vad man ska välja i det stora utbud av vägar som finns att gå. Får jag fråga vad det var som gjorde att du valde denna utbildningen, och hos just hundutbildningsgruppen.? Vilka val stod det emellan? Kanske räknas som reklam med sån info i en tråd, men kanske du kan pm:a mig annars?:-)
//Annie

Nej, till prenatal stress. Då det även innehåller samma substanser som Zylekene, som nån sorts bonus. Men det e ju så jäkla dyrt.

Jag gissar att detta foder även är väldigt dyrt.
Så med tanke på fodrets helhet, skulle jag ändå hellre välja Zylkène till en bra kost. (Gärna innehållande färsk kalkon och vilt.)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
426
Senast: Migo
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka