Erfarenheter av livmodersinflammation?

F

Fatimas flock

Någon som har haft en hund som fått livmodersinflammation?
Hur gick det?
Opererade ni?
Blev hunden bra och hur lång tid tog det?

Sv: Erfarenheter av livmodersinflammation?

Vår labbe hade livmodersinflammation. Hon hade endometrit (börjantill livmodersinflammation) två gånger i rad på två löp. Detta behandlades med tabletter.
På det tredje löpet kom det tillbaka och då åkte vi in med henne till djursjukhuset för hon var slöare än normalt.
Med ultraljud bekräftades att det igen var början på en inflammation och att hon även hade cystor på äggstockarna.

Det blev operation som gick utan problem. Allt som allt var hon inlagd 3 dagar på djursjukhuset.
Såret läkte utan problem och två veckor senare var det full fart igen!

Jag har samma erfarenhet som hemlig, fast min tik låg bara inlagd i två dagar. Snabb och komplikationsfri återhämtning!

Min tik opererades förra året. Fick ta hem henne direkt efter op. Jag åkte iväg en timme medans dom opererade, sen fick vi åka hem. Inga komplikationer.

Min ena hund, fick livmoderinflammation när hon var 7 år gammal. Blev opererad på stört (eftersom livmodern höll på att spricka). Överlevde gjorde hon men eftersom hon inte KAN sitta stilla blev rehabiliteringen jobbig. Barnvakt 24h/dygn och munkorg =)

Nåväl, nu är hon 12 år och lever loppan. Dock var det mycket nära att hon strök med!

Tervtiken jag hade opererades på nyårsafton av alla dagar på sitt nionde år. Hon var kvar ett eller två dygn men sen fick jag hämta henne hon vägrade att både äta och göra sina toaärenden.
Hon levde till tretton år, blev dock fet och långhårig efter operationen.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka