Erfarenheter av linfröolja/fodertran???

S

sockerloppan

Jag har tidigare gett min häst linfrö pellets- undrar om linfröolja är lika bra som pelleterade???

Någon som ger sin/sina hästar fodertran???
Hovslagaren rekommenderade det-iofs har min häst bra hovar men i förebyggande syfte sa han att det var bra(han gav själv sina hästar det)
När ja hämtade min häst hade han alldeles för långa hovar-inte blivit verkad på ca4månader utan de hade bara slagit å nya skor- vet inte om det e detta som gjort att hans strålar e fruktansvärda. De är inte ett dugg fina-flisiga och halvtrasiga. Kan fodertranet hälpa mot detta lr finns det nåt annat tips??? Tack på förhand//mvh Hanna...
 
Sv: Erfarenheter av linfröolja/fodertran???

Jag ger min häst torsklevertran, men inte pga dåliga hovar utan som vitamintillskott, pälsförbättrare och för att hålla magen i trim. Funkar kanonbra till honom, givetvis noggrant anpassad mängd i förhållande till resten av foderstaten.

Jag började använda det på rekommendation av min hovis enligt ovan plus att jag har det som hovolja.

:rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag vill jättegärna kunna ha min häst barfota, då jag är övertygad om att det egenltigen är optimalt, MEN. Jag har senaste tiden börjat...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 298
Senast: fourlegs
·
Hästvård Jag tror jag blir knäpp!! Sedan 2012 har jag o min häst aldrig kommit igång ordentligt! Det hände då något med hans ena bakben det såg...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 856
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 118
Senast: fijja
·
Foder & Strö Här tycker jag att vi kan diskutera olika tillskott! Det är himla bra om alla skriver lite om vad och varför så att säga! :laugh: Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 066
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp