Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

tgd

Trådstartare
Har ni några erfarenheter av flyttbara små-stall? Två till tre hästar. Vilka för- och nackdelar kan ni tänka er? Här är exempel på en typ av dem jag tänker på:

talli2.jpg
 
Sv: Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

Det enda negativa jag har hört är att golvet lätt murknar:confused:, men som sagt det är bara vad jag har hört !

Mvh
Emma
 
Sv: Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

Det låter troligt! Jag har också funderingar på det här med golvet. Hur lång tid ungefär tar det innan golvet murknar? Kan man göra något för att fördröja detta? I modellen i bilden ovan är det faktiskt gjutet golv så där har man inte det problemet, är istället något dyrare.
 
Sv: Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

Vi har trägolv i vårt stall som är byggt för sju år sen. De två senaste vintrarna har det inte stått hästar där (de har flyttat ut på lösdrift) utan vi använder det bara för skötsel och torkning av blöt häst.

Golvet består av två lager plank/brädor, det understa är 2.5 tum om jag inte minns fel och det översta som är tänkt som ett slitlager är under en tum skulle jag tro. Vi har bara oljat det några gånger sen det är byggt.

I övrigt har vi bara varit noga med att sopa undan spån där hästarna pissat för att golvet ska torka och sett till att det fått torka helt under somrarna.
 
Sv: Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

Ah! tack för det tipset. Har lösdriftsstall som hästarna använder under sommarmånaderna, hela betessäsongen så då kommer de bara in någon enstaka natt om det blir riktigt ihållande regn flera dagar.
 
Sv: Erfarenheter av flyttbara stall? +/-

Var kan man köpa såna här flyttbara stall. Är på jakt efter ett sånt här själv som är flyttbart där man inte behöver gjuta en grund.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Finns det några sådana typ nyckelfärdiga byggnader som är flyttbara och helst isolerat? Jag skulle behöva 2 boxplatser, stallgång...
2
Svar
22
· Visningar
2 334
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 084
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
989
Senast: Blyger
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp