Erfarenheter av avkommor efter Michellino

imkG

Trådstartare
Nu skulle jag vilja höra era bra och mindre bra erfarenheter av avkommor efter den danska hingsten Michellino. vet att dem har en hög ridbarhet och bra rörelser. har även läst att avkommorna får ett skarpt beteende, kan någon utveckla skarpt, för mig kan det tolkas på två sätt. det hänger på stoets gener också såklart. berätta allt, tycker själv denna hingst är intressant då jag gillar hästar som har bra rörelser och utstrålning, hur är de i hantering från marken, ute i skogen, i trafiken. bomba mig med era tankar och erfarenheter :)
 
Vi har en Michellino valack i stallet - en enorm personlighet skulle jag säga. Han har väldigt mycket synpunkter på det mesta. Jag hade personligen inte orkat med en häst som är som han är just för synpunkternas skull. Han är dessutom smart och samtidigt lite ängslig. Rör sig trevligt i alla gångarter med plus för traven som är stor, men kanske mer stor än mekanisk
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel ska betäcka mitt sto sto till sommaren. hon har ingen märkvärdig stam annat än att farfar är donnerhall. ska inte sälja fölet utan ska...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 614
Senast: rebus
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 311
Senast: nilie
·
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 581
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp