Wembley
Trådstartare
Först av allt ska sägas att min häst är utredd på klinik för att han "tappar/hänger med" sitt vä bakben i samband med bl a hoppning. Diagnosen blev lindrig knäledsinflammation bak. Vi ska på återbesök i slutet av dec efter att ha skrittat i ca 1,5 mån (som föregåtts av mediciniering). Jag var bortrest under 2 v här i nov/dec och under tiden hade en god vän hand om min häst och pysslade om honom. I samband med att hon kratsat hovarna upplevde hon att han "fastnade" med bakbenet vid något tillfälle. Ju mer jag tänker tillbaka i tiden så kan även jag se att han ibland har liksom "droppat" bakbenet t ex i samband med uppvärmning, vid något tillfälle i nedförsbacke i skogen o s v. Inte varje dag men det har återkommit sporadiskt. Tränare och jag själv har till att börja med tolkat det som att han behövt stärka sig, men efter en tid bestämde jag mig som sagt för att klinikutreda honom.
Mina tankar går nu även till shivering eller patellaupphakning i någon form. Ni som har hästar med denna diagnos hur diagnostiserades det? Genom röntgen? På annat sätt? Var det självklart? Hur upptäcktes det?
Som sagt vi ska på återbesök om ca 2 v och jag ska fråga på kliniken då, men undrar redan nu. Tacksam för input!
Mina tankar går nu även till shivering eller patellaupphakning i någon form. Ni som har hästar med denna diagnos hur diagnostiserades det? Genom röntgen? På annat sätt? Var det självklart? Hur upptäcktes det?
Som sagt vi ska på återbesök om ca 2 v och jag ska fråga på kliniken då, men undrar redan nu. Tacksam för input!