Nominous
Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Jaguar dressyrsadel med riktigt vid bom? Min häst ska nu få sig en dressyrsadel och den enda bom som sadelprovaren vill ha på honom är en lite äldre Jaguar. Dock är min häst väldigt bred i kroppen. Tung häst. Den är ju väldigt känd för att vara smal.
Så min sadelmakare skall värma ut bommen till strl 33-34ca så den kommer enligt honom ligga som en smäck. Han kunde värma ut den så den blev platt om jag ville när jag frågade hur vid han kunde göra den. Jag trodde inte den gick att göra vidare än 28 (om jag inte missminner mig) som finns i standardsadlarna.
Någon som har erfarenhet av så vida Jaguarer?? Hur har de blivit?
Han som skall göra det är generalagent för Jaguar och är väldigt duktig. Så jag misstror inte honom alls att det inte går.
Han gjorde samma sak med min Cobra hopp. Men de är vidare i grunden. 
Så min sadelmakare skall värma ut bommen till strl 33-34ca så den kommer enligt honom ligga som en smäck. Han kunde värma ut den så den blev platt om jag ville när jag frågade hur vid han kunde göra den. Jag trodde inte den gick att göra vidare än 28 (om jag inte missminner mig) som finns i standardsadlarna.
Någon som har erfarenhet av så vida Jaguarer?? Hur har de blivit?
Han som skall göra det är generalagent för Jaguar och är väldigt duktig. Så jag misstror inte honom alls att det inte går.