Erfarenhet av Jaguar med riktigt vid bom?

Sv: Erfarenhet av Jaguar med riktigt vid bom?

Jag är på G att prova en Jaguar XJS hoppsadel, normal mot vid, alltså strl 27. Min häst hade, när jag försökte mäta honom med stålgalge, ca 30cm (om jag nu gjorde rätt..:(), vad bör sadelns mått, mellan ortspetsarna, vara då? Har provat en Jaguar förrut, som var något vid, men i övrigt låg bra. Den var märkt normal, men kan ej ha stämt då den var väldigt vid.

Tror ni att en Jagga i strl 27 skulle kunna passa då? Vet någon vad måtten mellan ortspetsarna är i Jaguars olika storlekar?

Tacksam för svar! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 551
Senast: Equidaem
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 620
Senast: Liten
·
P
Utrustning Hur många är ni därute som känner som jag, som totalt tappat förtroendet för sadelmakare/sadelutprovare? Först lämnade jag in... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 317
Senast: persika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka