Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Är det din kille som lagt upp filmen? Ida på kamel :angel:

Jag talar av egen erfarenhet, enda skillnaden är att mina kallas åsnor :p

Hahaha nä skulle det varit de, hade det stått utförligt namn =P

Det är jag som kallar min häst Kamel (En kompis som lagt upp filmen =) ) =P

Kl

Vill gärna få konstruktiv kritik på denna film! Eftersom jag är ny här på hoppforumet kan jag passa på att säga att detta är våran 4e hoppträning, hästen hoppade för första gången i sitt liv i våras, och då över mina hemmabyggen till hinder, så detta är väldigt nytt för oss! Jag har inte hoppat sedan jag slutade på ridskolan för 8 år sedan...

http://www.youtube.com/watch?v=lVkhyx5KQWM&feature=g-upl

Jag gillar att du väljer en lätt sits, men va inte rädd för att komma ner i sadeln och få din häst lite mer framför dig. Då får du lättare att hitta avstånden och rytmen...

=)

http://www.youtube.com/watch?v=MC4azgWxVlc

Jag köpte en dressyrhäst i somras men jag har inte riktigt kännt motivationen för dressyr... så vi började med hoppning istället. Här är en film på vår första clear round hoppning. :)

Får väl börja hänga här istället för på dressyr :angel:

Är hästen för tung för hoppning? hon är 50% frieser och 50% oldenburgare. Jag hoppar inte högt men det hade varit roligt om man kunde hoppa 110 med henne om ett par år. Kanske 90 -1.00 m till sommaren.

Hon är inte mycket hoppad och galoppen är vår svåraste gångart hon har svårt att samla sig men har blivit starkare sen jag köpte henne.

Hästen ser taggad ut, tror det kan bli en trevlig hopphäst.

Det första jag tänker på när jag ser filmen är att grundtempot är för lågt, och så fort ni närmar er hindret ökar hästen på galoppen och risken är då att sprången blir för flacka. Jag hade provat att ha ett bättre grundtempo innan anridningen och när ni rider an mot hindret försök hålla samma tempo :)

Jag utgick, banan var för svår och jag kände att jag gjorde ett fatalt misstag att ens gå in och tro att jag skulle kunna rida runt den med tillfredställande resultat

Var ute igår och hoppade endast 120 och hade ett skitpet så de kändes skönt att ha i bagaget, tyvärr fick jag inte den rundan på film! Den var riktigt bra!

Den ser väl inte så tung ut. :) Tycker ni leker runt den höjden så 110 ska nog inte alls vara orealistiskt för er med lite träning.

Tack för tipset! Håller med här också.. Problemet just nu är att om jag ökar tempot lägger hon vikten på framdelen och bara springer. Men vi jobbar dagligen på att få bättre bärighet i galoppen så förhoppningsvis kan jag öka tempot lite snart!

Och taggad... Jepp, det stämmer det också :D Och detta var ändå precis i slutet av lektionen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 278
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 544
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar