Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

*KL*

En liten film från i söndags. Vi har äntligen börjat komma igång igen efter 1½ år av olika skador hos både häst och ryttare.
Ville bara ha en felfri runda och det fick vi. Omhoppningen kändes megalångsam så jag hade gott om tid att korta ner svängarna vilket gav oss en tredjeplats. Är överlag ganska nöjd med ritten men det finns alltid rum för förbättring :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Lk_4WWb5eRc&feature=share

Det är en svensk ridponny som blev lite större än planerat. Han är född 2005 e Chamberlain RP ue Homosassa xx, är 157cm. Har gått upp tom 120cm med föregående ryttare.

Lagom stor.
Hästen i min film är 160 cm och holsteiner/connemara u Grytåsa Katitzi.

Stort GRATTIS till tävlingsresultaten! Extra roligt efter att ha läst din andra tråd när det kändes motigt med ridningen. Jag har själv haft en lång period av upp och ner med motivationen, ömsom skogsridning och ömsom ingenting mer än två hästar som skrotar i hagen - trots att de är fullt friska....

Men när jag på sistone kommit igång lite bättre med hoppningen med till att börja med femåringen, slog det mig plötsligt hur SJUKT roligt det är?! :idea: Inte minst när hästen också ÄLSKAR att hoppa och tittar längtansfullt ut mot gräsåkern där hindren står uppställda precis varje gång vi går förbi. "Du, matten. Kolla där! Där är de jätteroliga pinnarna, du ser det va? Kan vi inte gå dit och skutta över dem lite?" Av bara farten har jag satt igång också tioåringens hoppning. Han har förut mest känts som en pansarkryssare att styra runt och hoppa de enstaka gånger jag försökt, och så har det aldrig blivit någon vettig kontinuerlig träning av det hela. Men nu har hoppglädjen smittat också honom och det går framåt varje gång!

Eftersom jag inte har möjlighet att åka iväg och träna för instruktör nu på samma sätt som förr om åren, så suger jag med stort intresse i mig filmer från alla som lägger upp dem här. Dina och Jonatans träningar och tävlingar är en jättebra inspiration, ser så himla följsamt och balanserat ut alltid! Verkligen ett harmoniskt ekipage på alla sätt.

Tyvärr har jag inte just nu något att komma med själv i filmväg, men lovar att bidra om jag bara hittar någon som ids filma en liten snutt!

Samt grattis till fina tävlingsprestationer och tack för inspirationen till övriga också förstås! :D (det återstår ännu lite innan jag och femåringen Ziggy hoppar en bana på 110 cm!)

Tack!

Jag var faktiskt väldigt nljd med den då både jag och hästen precis börjat komma igång igen efter diverse skador. Känns sjukt bra att få esådana rundor i kroppen iegn :-)

Hästen är ganska stor ja, 176cm och jag som sitter på är hela 162cm men hon känns inte så stor då det är ganska långa ben på damen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 545
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?