era sadlar?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Amia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 440
A

Amia

Hur ser de ut? hittar inegn bild på den sadeln som jag rider en häst i

Vilken ruskigt söt häst! men en bomlös passar rätt bra till stt rida distansritt i då? Jag planerar att börja med distans men har bara en dressyrsadel... inte ens en hopp... *s*

En dressyrsadel går utmärkt att rida distans i om den passar häst och ryttare. Hoppsadel är oftast sämre eftersom man har sämre sits i en sådan. Det gäller att spara energi och sitta bekvämt.
// Linda

Tack. :bow: :bow:

Ja, bomlös lämpar sig utmärkt för distans och längre ritter i allmänhet. Med vanlig engelsk bomsadel fick ofta min häst ont i ryggen efter tävlingar, för att inte tala om hur stel jag kunde vara. :p
Det existerar inte längre för våran del. :)

Där håller inte jag med men..
Rida en distanstävling i dressyrsadel skulle vara pest, men in hoppsadel, ja tack. ;)

Men gissar att det beror på vad man har för dressyr resp. hoppsadel och hur man trivs med dom.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: BoYo
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 641
Senast: morgaine
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
894
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka