Sv: Era sadelkammare!
Och såhär ser det ut nu:
Den här delen används av de andra två som är inackorderade. Där det står massa påsar bredvid garderoberna ska det upp lite bredare hyllor för schabrak.
Jag som också är inackorderad har det här "rummet" för mig själv - som min pappa byggt så. Förutom 3 sadelhängare som upptas av sadlar som är extra från de andra - men tror inte jag behöver 6 sadelhängare för en häst
Min perfekta byrå och hylla som sväljer alla småprylar. Alltså tränsdelar, sjukvård, lädervård, flaskor, godis, reflexer, regnkläder m.m. Dessutom kunde jag hänga sånna hängare som man ska ha över boxväggen på sidorna, superduperbra! Önskas bilder inne i denna? Den sväljer så sjukt mycket, så nöjd med mitt fynd för 100:-
Och här syns min underbara ställning för schabrak, täcken och lite lådor. Schabraken hänger på byxgalgar och det får plats massor - jag fyller kanske en fjärdedel av ställningen om jag trycker ihop schabraken
Täckena hänger på brädor under som egentligen bara var till för att stabilisera upp ställningen. Men eftersom jag har så lite täcken så funkar de utmärkt som täckeshängare. Och under har jag lådor med borstar och julgrejer samt mina stövlar och transportskydd till hästen. På sidorna så sitter det dessutom krokar för lite smått och gått.
Bredvid har vi en hylla som hänger i bjälklarna (eftersom vi inte kan skruva i kalkväggarna, därav ställningen och denna hylla
), där har jag hjälmarna och lite andra prylar som paddar och fårskinn till sadeln vintertid. Under har jag en stor låda med saker-som-används-men-inte-så-ofta och över det mindre lådor med benskydd och lindor. Eftersom allt är från Ikea så passar måtten och allt står stadigt och fint!
Ska dock köpa två till av de mindre lådorna för jag tror det kan bli lite mer lindor och sånt i framtiden ..
Nästa projekt därinne blir nog att måla kalkväggarna, det är ju en gammal box så är lite bajs på väggarna haha