Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har ni för rutiner kring rastningar? Hur långt går ni när syftet bara är att hunden ska få kissa och bajsa?
Vilken tid tar ni sista respektive första promenaden för dagen?
Går ni ut det första ni gör på morgonen eller väntar ni?
Går ut det första jag gör, går en sträcka på en kilometer för rastning. Frukost efter maten. Sen blir det en rastning till vid 12, eftermiddagspromenad på minst 4 km, har haft en skadad hund så ökar där hela tiden, sen en rastning till vid 17 och en vid 21.Vad har ni för rutiner kring rastningar? Hur långt går ni när syftet bara är att hunden ska få kissa och bajsa?
Rena rastningar så släpper jag ut honom i trädgården, det brukar bli strax efter att barnen har ätit frukost eftersom de har en tendens att lämna rester som huliganen anser ska hamna i hans matskål. Alltså släpper jag ut honom och han kissar snabbt som sjutton och så in för att äta, sista vändan på kvällen så släpper vi också ut honom, ibland lägger jag då på honom halsband och sätter fast honom i linan eftersom det är en räv som han gärna vill jaga lite på kvällarna som traskar i trädgårdskanten och jag vill inte leta hund i mörkret...Vad har ni för rutiner kring rastningar? Hur långt går ni när syftet bara är att hunden ska få kissa och bajsa?
Jag går upp typ 1-1,5 timma innan vi går ut. Valpen kissar i trädgården, men dom vuxna hundarna fortsätter att sova tills jag druckit mitt kaffe i lugn och ro och börjat klä på mig Frukost får dom däremot efter promenaden.Jag vill dricka kaffe innan jag går ut med hundarna så de får frukost direkt när jag går upp och vilar medan jag dricker mitt kaffe (1-1,5 timme). Jag har uruselt morgonhumör så det känns som det blir trevligast för alla om vi tar det lugnt på morgonen. Jag går alltså upp jättetidigt de dagar jag jobbar bara för att kunna dricka kaffe i lugn och ro . Morgonrundan är 1 km, den går vi i sakta mak. Lunchrundan blir oftast längsta promenaden på dagen. Oftast blir det 3-4 promenader och så kommer de ut 5 min på baksidan innan vi går och lägger oss.
Vad har ni för rutiner kring rastningar? Hur långt går ni när syftet bara är att hunden ska få kissa och bajsa?