Era gamla ponnyer?

norpan85

Trådstartare
Finns era gamla tävlingsponnyer kvar i livet?Fick reda på igår att min kämpe Celtic Cross är borta nu:cry:...Han blev 20 år,Så nu har jag inga kvar utav mina 3. Han har haft ett roligt liv iaf...tror han gått de flesta SM i FT fmellan 95-2001. med Helen Svensson, N-P Eng, Diana Olsson och mig. Jag red iofs bara lag SM på han och var kvalad till SM men kom aldrig till start! Så nu vill jag veta finns era ponnysar kvar och vad gör dom nu?Ush e alltid lika hemskt när dom försvinner fast man vet att förr eller senare händer det ju...

Sv: Era gamla ponnyer?

den är 15.

utav de andra ponnierna jag red så är B ponnyn död (född 1975) och den andra d-ponnyn lever och går som sällskapshäst. ska dock tas bort innan vintern(22 år).

Min D-ponny togs bort för 3 år sedan:cry:
Han blev inte FT-ponny förrens vid 16års ålder,vilket han borde blivit från början...
Iaf så sålde jag honom och efter några år visade det sej att han fått en lös benbit och inte skulle kunna hoppa mer men möjligen kunna ridas som vanligt efter operation.
Jag ville då köpa tillbaks han men idioterna som hade han ville hellre ha loss ett lass med försäkringspengar efter att han inte skulle kunna bli annat än sällskapshäst efter deras igångsättning...

Blir fortafrande upprörd av att tänka på att...

Ucha stackers dej:(

Cross som du sa har somnat nu:cry:
Han var glad in i det sista även om han inte hade samma gnista och
vilja som han alltid haft..
Det sista han gjorde innan dom körde iväg honom i transporten var
att gnägga, vackraste ängeln:love:
Ni vet att ni kan ringa om ni vill prata, vet inte vad vi ska säga, kan knappt tänka på honom utan att bryta ihop.. Men vi finns här, lika som ni finns för oss..<3

Sen har vi ju Mint kvar, som är 17 år nu.
Han har blivit läromästare igen,
Först lärde han upp Diana till den duktige ryttare hon är idag,
dock har Cross lärt henne grymt mycket på en helt annan nivå:)
Sen lärde han upp mig,
Och nu håller han på att lära upp en liten tjej på 7 år:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka