Hej! Jag vet att det finns en sådan här tråd men jag har några specefika frågor som jag behöver ställa som jag inte funnit svar på varken här, google och andra sidor som skriver om detta med exemhästar.
Det är nämligen såhär att jag är ute på jakt efter ny häst och hittat ett jättefint sto på Island som jag tror skulle passa mig som hand i handske men känner mig ganska oroad för det här med exem som dom tydligen väldigt lätt kan utveckla.
Har någon utav er därute importerat häst från Island?
Hur har ni behandlat/skyddat era häst/hästar från att risken att utveckla exem?
Hur stor chans är det att dom får det?
Stoet jag är intresserad utav är 5 år gammal och tydligen löper äldre hästar större risk för exem. Varför vet jag inte men det är något jag både läst och hört från olika källor.
Jag vill bli tipsad om allt! Både utav era egna erfarenheter och fakta.
Tacksam för svar
Det är nämligen såhär att jag är ute på jakt efter ny häst och hittat ett jättefint sto på Island som jag tror skulle passa mig som hand i handske men känner mig ganska oroad för det här med exem som dom tydligen väldigt lätt kan utveckla.
Har någon utav er därute importerat häst från Island?
Hur har ni behandlat/skyddat era häst/hästar från att risken att utveckla exem?
Hur stor chans är det att dom får det?
Stoet jag är intresserad utav är 5 år gammal och tydligen löper äldre hästar större risk för exem. Varför vet jag inte men det är något jag både läst och hört från olika källor.
Jag vill bli tipsad om allt! Både utav era egna erfarenheter och fakta.
Tacksam för svar