Era erfarenheter av importer med exem

Sv: Era erfarenheter av importer med exem

Man anmäler! Hemskt när eksemhästar lider, de ska tas om hand så att de lever ett fint liv.

Jo om ni viste vad mycket jag tänkt på det där men man är ju så jävla dum-feg.

Har känt familjen hela mitt liv, deras yngsta dotter har funnits med i min nära vänskapskrets sedan vi var 4år gammal så är som uppvuxen på gården och det är även en av deras hästar som jag rider (dem har 7 st) men den här familjen förstår verkligen inte när det är dags att släppa taget om deras älskade familjemedlemmar. Det är två hästar på gården med eksem och båda borde få gå vidare. Den ena pga av att eksemen är så allvarliga och den andra pga en blandning mellan ålder(30 år), eksem, sjukdom(fäller inte päls) och gamal skada(treangelmärktes redan som 13 åring). Men ägarna ser inte de dåliga stunderna utan dem liksom bara blundar för det och ser bara att dem galopperar ju ändå ibland i hagen eller även om den gamla ibland är så stel att man måste putta ut honom ur boxen så finns det ju dagar då han springer ut.

Jag vet ju själv hur svårt det är att ta dessa svåra beslut men här är det så. uppenbart att hästarna inte mår bra och som utomstående syns det så väl.
Jag kan bara hoppas att om jag blir så där hemma blind någon gång med mina egna djur så ber jag till gudarna att någon vänlig människor provar tala om sanningen för mig.

Men jag har juh ändå provat tala om för dem hur illa det ser ut och jag har liksom ingen idé på hur jag ska gå tillväga annat än att anmäla med risk för att dem bara blir väldigt uppretade. Det jag ska prova är att tala med våran lokala vetrinär för kanske hon skulle kunna tala med dem på ett bättre sätt en jag.

Anmäl anonymt.

ja naturligtvis men de skulle nog misstänka starkt vem det är, då det är bara jag som är där. men sedan funderar ja på om man måste vänta tills det är som värst? mena anmäler ja nu så finns de ju inget direkt på eksemhästen att anmärka på förutom möjligtvis några kala fläckar

Nu så får man ju se, kanske har de tagit sitt förnuft till fånga och sköter hästen bättre denna sommar. Om inte, så anmäl då.

Nu är jag en såpass rak person, och skulle utan att blinka tala om för en sån person vad jag anser och att jag gör en anmälan i de fall det inte blir bättre. Men har också full förståelse för om man inte fixar det, och då finns ju såklart möjligheten att vara anonym.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·
Hästvård Nu kommer jag ännu med en fråga här, men det är många frågor man har när man letar häst... Har kontakt med en person som säljer sin...
Svar
12
· Visningar
1 803
Senast: Boj
·
E
Islandshäst Hej Undrar om någon som importerat Islandshäst från Island vill dela med sig lite av sina erfarenheter. Jag har ett litet sto på Island...
2
Svar
22
· Visningar
3 073
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 878
Senast: russan 14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix