T
Tveket
Min häst brukar kännas stel och ovillig till arbete från och till. Det kan variera från en dag till en annan. Tänkte boka tid för ett klinikbesök för att se om ngt är fel. Oftast är det lång vänte tid för en hältutredning till "min" veterinär så jag funderade på att ev ta ut en equiterapeut eller en kiropraktor under tiden... Vilken skulle ni tagit? ETn eller kiropraktorn? Är det nån vits att ta ut nån av dem innan klinikbesöket? Vet ju iochförsig inte ens om hästen är halt, han känns inte halt utan bara ovillig att arbeta. Han vill inte böja, han går gärna och hänger i bettet och är allmänt ointresserad av vad jag försöker åstakomma på ryggen... (Allt runt i kring är mycket intressantare) När jag ber om trav är det huvudet upp i luften och race som gäller. (kan nämna att det är en fd travare) Tycker dock att det är lite konstigt att han ena dagen är supermjuk, följsam och arbetsvillig, nästa dag är han som jag beskrivit tidigare...
Kan det bara vara enkel träningsvärk? Tycker dock inte att han går så pass mycket att det borde göra en sån skillnad...
Så, vad tror ni? Dela med er av era kloka erfarenheter...
Så, vad tror ni? Dela med er av era kloka erfarenheter...