F

fnurre

jag funderar att eventuellt åka och prova ut en equipe sadel till min häst.
är det någon som vet om man kan byta in sin gamla sadel som inte är samma märke? fick nummer till en i vallentuna.
tacksam för svar!:bow:

Sv: Equipe?

okej, tack för svaret...:bow:
synd bara om dom inte tar in andra märken, svårt att sälja privat:(

Förlåt om jag drar upp en gammal tråd, men jag har lite frågor angående equipe då jag funderar på att prova ut en sån.

Jag fick numret till en i vallentuna, om någon här köpt av henne så undrar jag om hon är riktig utprovare eller bara återförsäljare.

Om hästen växer ur sadeln kan man då byta in den mot en ny?

Tack på förhand.

Ingen aning, vi köpte vår sadel av Susanne Ankarkrona. www.equipe.se

Du kan ju alltid skicka iväg sadeln och värma om bommen eller ändra sadeln på något annat sätt. Sedan så tror jag att du kan byta in din gamla equipe sadel och bara betala mellanskillnaden. Men är inte helt säker.

okej det låter ju bra, fast jag tänkte nog ta en billig modell nu eftersom hästen bara är 4 år och kommer ändra sig i ryggen.

Har provat lite begagnade men sadlar är ju en djungel och nu är jag trött på att sälja o köpa sadlar som inte passar så nu vill jag ha utprovad.

Är det någon som vet vad det är för bom på dom billigare och vad det är för stoppning, är det ull syntet eller latex?

De "billigare" sadlarna har en nylonbom som är stålförstärkt, och de dyrare är i limträ.

De är ju omstoppningsbara så det är säkert ull, men är inte säker.

oki tack så mkt ska ringa hon i vallentuna nån dag o prata med henne, har hört nån säga att hon inte e riktig utprovare så de ska jag kolla upp först för nu vill jag ha det ordentligt gjort för jag e trött på att prova beg sadlar till den hästen.

Nej, de är permanent stoppade med latex. Men man kan säkert byta ut hela panelerna om man skulle behöva det.

Liknande trådar

Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
693
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går fick Wilma Hellström beskedet att hon inte får åka till OS. I dag svarade hon med ett toppresultat – som tvåa i GP-hoppningen på...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?