Equipe sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 641
Sv: Equipe sadlar

Jag kollade på alla sadlarna som hon hade med i sin mini-van. Provade både sadlar i kalvskinn och i vanligt läder. Provade fälttävlan dressyr, och 2 olika varianter av island-dressyr och 2 eller 3 hoppsadlar + en beg som en stallkompis hade. (provade INTE den billiga)

Man kan inte ändra bommen på den billiga då det är en annan bom. Men vad jag vet finns det bara en billig modell, alla andra ska man kunna ändra bommen på.

Sv: Equipe sadlar

Fick svar av Susanne A. att det går att ändra bommen på Freeland-sadeln. :banana: Jag tycker iaf att den verkar bra... Det var visserligen inte den modellen jag provsatt häromdagen, men den jag testade var superskön och denna modellen (Freelanden) ska ju föreställa sig vara bättre o ännu skönare. Så jag testar nog!

Tack för alla era svar! Bra att höra både positivt och negativt och sedan blanda den kunskapen med ens egna upplevelser!!! :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31