equipe linnéa

M

MANGOO

Någon som har denna sadel?
Är ni nöjda med den?
Vad för typ av rygg ligger den på?
Berätta allt :banana:

Sv: equipe linnéa

Jag gillar inte Equipe överhuvudtaget... Men om jag ska hjälpa dig med passformen - passar kortare ryggar som är rätt raka, och omusklade/takformade över ryggen.

Jag har precis köpt en. Aldrig ridit i en bättre sadel!

nu rider jag i en pessoa amo, men måste ha en sadel med bredare kanal då min häst är extremt känslig för tryck som blir om den ligger för nära ryggraden och vid sidan om manken. Hon behandlas för ont i ryggen och efter rekommendation av equiterapeften *stavning :banana: * så byter jag sadel. Har provat ut att en prestige versaille ligger bra på henne.....meeen jag är inte hundra på att jag tycker om sadeln....

okej, varför tycker du inte om equipe sadlarna? älskar de. har du en ponny? för mig så är pessoa ponnysadlar :p

okej, varför tycker du inte om equipe sadlarna? älskar de. har du en ponny? för mig så är pessoa ponnysadlar :p

Du har nog missuppfattat. MANGOO är TS som vill veta om Linnéan och det är Diabolical_Kitten som INTE tycker om Equipe.

Jag har en Jensen Exmoor hoppsadel och en bomlös dressyrsadel.
Jensen Exmoor är inte min favorithoppsadel genom tiderna, men väldigt bra om man ser till priset den har. Min favorithoppsadel av dom jag ägt är Morris & Nolan flatback :love: Helt outstanding måste jag säga. Hade jag bara haft 17 000 över hade jag köpt en ny sån...

Hej jag har också en och jag är nöjd.
Min ligger jätte bra på min unghäst såm har ganska lång rak rygg, hon är smal i typen.

nej jag vet.. ville bara veta varför hon inte tycker om de sadlarna.. finns inte så många som gör det.

Men hon skrev ju aldrig att hon inte tyckte om dem? Hon verkar ju tvärtom intresserad av sadeln eftersom hon frågar om den? :confused:

Såg nu att jag hade svarat till fel. hehe. skulle ha svarat till Diabolical_Kitten. så nu kanske du fattar. för där står det klasrt och tydligt att hon inte gillar dem. :angel:

haha läste igenom allt nu igen. jag tror jag sov förut. hihi. men mina inlägg var alltså till Diabolical_Kitten! :)

Bara för att man tycker någonting behöver man ju inte ha skrivit det överallt på bukefalos tidigare :smirk:

Varför denna attityd? Tyckte det verkade onödigt att dra upp en diskussion om Equipes kvalitet i den här tråden när det finns en likadan tråd som är aktuell!

Ja, men hur ska hon veta det?
Kunde väl varit bättre ifall du sagt det istället för att be henne använda sökfunktionen då.
Hon hade ju nog inte frågat ifall hon redan sett vad du skrivit i den andra tråden..

Vad vill du egentligen? Jag var inte otrevlig mot henne eller antog att "hon skulle veta det", utan jag bara skrev att hon skulle använda sökfunktionen om hon ville veta varför jag inte gillar Equipe. Big deal!

Ja, men hur ska hon veta det?
Kunde väl varit bättre ifall du sagt det istället för att be henne använda sökfunktionen då.
Hon hade ju nog inte frågat ifall hon redan sett vad du skrivit i den andra tråden..

precis, då hade jag inte frågat..

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
925
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: tara
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka