Sv: Equipe dressyrsadlar
Centaur har alldeles rätt jag beställde en för ca en månad sedan. Tyvärr har ju Italienarna semester typ hela augusti så jag lär väl få vänta lite till..
Jag hade nästan gett upp hoppet om att hitta en sadel som inte lättade bak till min superraka pålle. Equipe har fler modeller än dom som visas på hemsidan och den modellen som passade min pålle bäst var en Oracle och den ser ut så här:
Min lillkille ser ut så här utan sadel.
Dom hade andra modeller som passade lite mer svängda hästar och man kunde även anpassa bossorna om det behövdes. Om hästen ändrar sig så har dom inbytes garanti samt det går även att skicka ner sadeln till Italien så byter dom bomvidd om det räcker med det.
Det är verkligen kanonfint läder i sadlarna framför allt dom som är klädda med kalvskinn. Jag har ju som sagt inte fått min sadel ännu men har en lånesadel så länge. Den ligger dock inte riktigt lika bra på min pålle eftersom det inte var den vi provade ut och denna är ngt smalare i bommen samt har extra långa kåpor vilket inte passar mina korta ben. Den duger dock så länge, jag upplever att eftersom den är lite smal så hamnar jag i bakvikt lite grann och oxå lite stolsits vilket är mitt stora problem eftersom jag har så korta överben..
Det finns en utprovare norr i Vallentuna jag kan pma om du vill annars får man vänta på en tjej som heter Rose som kommer från Skåne lite då och då. Det hänger ju på hur bråttom man har.. Tyvärr är det ju oxå lite leveranstid 6-8 veckor och vi får ju inte glömma att det är italienare = har sin egen tid..
Det var den info jag kan komma på i nuläget, fråga om det är ngt jag missat att berätta.