Jaag

Trådstartare
Måste bara få fråga vad ni har för erfarenheter av epilator, gör det ont? Hur länge tar det? Osvosv, skriv allt ni vet, både positivt och negativt :)

Måste bara få fråga vad ni har för erfarenheter av epilator, gör det ont? Hur länge tar det? Osvosv, skriv allt ni vet, både positivt och negativt :)

Ja visst gör det ont, även om det finns olika modeller så är ju så att den de facto drar upp varje hårstrå från roten. Så tänk dig flera pincetter som samtidigt eller i alla fall väldigt tätt drar upp hårstråna ett och ett. Det gör ondast precis när du börjar på ett ställe, när man varit på samma ställe en stund så domnar man bort lite granna och då gör det inte lika ont.

Jag tycker det är värt det på sommaren, men inte under vintern så då rakar jag hellre

Det gör ont, men bara om man inte gjort det på länge, dvs är du flitig så kommer det bara att göra ont allra första gången du använder den. Det gör mindre ont när du är nyduschad.
Det blir lite inåtväxande hårstrån, men inget som stör mig sålänge jag är noga med hygienen (använder aftershave balsam efteråt).
Benen blir mjuka och fina och det håller ganska länge.
På mig blir det aldrig totalt hårfritt, jag har så tunna och ljusa strån så de som är kvar syns absolut inte.

Jag hade en förut, men tyckte inte att det var värt smärtan och besväret att bli NÄSTAN hårfri. Jag gillar den helt släta känslan rakning ger, och den fick åtminstone inte jag med epilator.

Jag hade en för väldigt länge sedan och FY vad ont det gjorde! Jag blev aldrig färdig någon gång för jag klarade aldrig att härda ut så länge.... Hemsk brännande smärta!

Nä, ont, ont, ont. Inte värt det. Speciellt bikinilinjen. Nu kör jag med laser. I väntan på att bli hårfri kör jag med hårborttagningscreme. Underbart.

AJJJJ! Aldrig i livet att jag skulle köpa en epilator. Provat ett par gånger men vax är betydligt mindre smärtsamt!

Det tar ett tag att vänja sig, men håller man igång det så känns det knappt efter ett tag. Jag kör med epilator på vissa ställen och vax på andra. Funderar på laser för att slippa allt sånt i framtiden :p

Jag ÄLSKAR epilator. Är klart inte skönt, men mkt bättre än chock smärtan m vax ;) Första gången med vax gav jag upp och första gången med epilator så satt jag med en vinar :p
Men jag har hyfsat fina hår på benen ffa. Så jag kan inte använda min epolator längre, håren som växer ut sen igen de kommer inte ut utan krullar ihop sig under huden (kvittar hur mkt jag peelar eller inte peelar) så fick stora mörka fläckar på benen och tog ett år för hårsäckarna att återhämta sig.
Fungerar det för din hur och hårtyp så go for it

Vill lasrna mitt, men det kostar ju en slant

Måste bara få fråga vad ni har för erfarenheter av epilator
Att jag hellre delar säng med Jimmie Åkesson. Eller okej, inte riktigt :D Men nej, nej, nej vad det inte funkade för mig. Gjorde så fruktansvärt ont att jag typ bara stod ut nån minut i taget. Blev inget överraskande resultat och jag testade ändå MÅNGA gånger med vänners löfte att "det blir bättre efter ett par gånger". Nej.

Jag använda epilator under ett par år, men sedan fick jag plötsliga problem med inväxta hårstrån och arg hud så jag blev tvungen att sluta.
Har på senare tid provat sockring på salong (funkar typ som vax, men man drar upp håren medhårs vilket gör det mer skonsamt, plus att själva "vaxet" bara är kokat av socker så det är giftfritt och enkelt att få bort från huden). ÄLSKAR det! Försöker hitta ett bra recept så jag kan koka sockervaxet och fixa själv hemma, nu när jag vet hur man gör vid själva vaxningen.

Jag har i flera år använt epilatorn under armarna. Bäst resultat enligt mig, när jag rakade hade jag ständigt små bölder och inflammerade hårsäckar. Har börjat använda den på bikinilinjen med nu. Det är viktigt att se till att huden är sträckt, då gör det mindre ont, plus att hålla epilatorn mot huden ordentligt.

Jag använda epilator under ett par år, men sedan fick jag plötsliga problem med inväxta hårstrån och arg hud så jag blev tvungen att sluta.
Har på senare tid provat sockring på salong (funkar typ som vax, men man drar upp håren medhårs vilket gör det mer skonsamt, plus att själva "vaxet" bara är kokat av socker så det är giftfritt och enkelt att få bort från huden). ÄLSKAR det! Försöker hitta ett bra recept så jag kan koka sockervaxet och fixa själv hemma, nu när jag vet hur man gör vid själva vaxningen.

Socker"vaxning" är något jag också planerar att prova själv hemma! Har använt epilator i många år men ärligt talat, det blir inte bättre med tiden. Visst att det alltid gör ondast första gången/gångerna när man tar de allra grövsta stråna, de som sedan växer ut kan man ju ta tidigt när de är tunna och fina, men jag har alltid fått sådana problem med inåtväxta hårstrån så det går inte underhålla regelbundet. Så efter ett tag är man tillbaka på ruta ett och får plåga sig igen.. Och epilera under armarna och "där nere" gör alltid lika ont på mig :p
Med hemmavaxning kan man ju kleta på små partier i taget så rycket inte blir lika kraftigt som att använda en stor vaxstrips som är färdiga i förpackningarna, och använder man tygbitar som man tvättar efter varje gång så blir det billig hårborttagning!

Rakar mej under armarna
Vaxar (veet varmvax med stripes) på benen
Socker "vaxar" på "klinik" "där nere" (brasilianskt)

Har provat epilator men de va verkligen inget för mej

Fruktansvärt, fruktansvärt smärtsamt! Och man måste köra en hysteriskt lång tid för att få bort alla håren. Jag föredrar vax (på salong).

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 075
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 644
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 106
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar